پنتاگون، به کره شمالی درباره حمله به گوام هشدار داد

جیمز متیس به پیونگ یانگ هشدار داد باید از انجام اقداماتی همچون تهدید حمله به گوام، که نابودی مردم کره شمالی را به دنبال خواهد داشت، دست بردارد.

پنتاگون، به کره شمالی درباره حمله به گوام هشدار دادبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از دیلی استار، جیمز متیس، وزیر دفاع آمریکا، امروز (چهارشنبه) اعلام کرد: «پیونگ یانگ باید از انجام اقداماتی همچون تهدید حمله به گوام، که به نابودی "رژیم" کره شمالی و مردم این کشور منجر خواهد شد، دست بردارد».

در ادامه مطلب آمده است وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) به کیم جونگ-اون، رهبر کره شمالی، هشدار داد از دنبال کردن برنامه‌های موشکی خود و آنچه «اقدامات جنگ‌طلبانه» پیونگ یانگ خوانده شده است، دست بردارد.


خبرگزاری رسمی کره شمالی(KCNA) امروز (چهارشنبه)، گزارش داد این کشور در نظر دارد موشک های بالستیک میان بُردی به پایگاه های نظامی آمریکایی در جزیره گوام در اقیانوس آرام شلیک کند.

خبرگزاری رسمی کره شمالی در ادامه افزود: پیونگ یانگ گفته است فعلا با دقت هر چه تمام تر در حال بررسی طرح عملیاتی خود در مورد شلیک یک موشک بالستیک از نوع هواسونگ-12 Hwasong-12 به اطراف جزیره گوام است».

این تهدید کره شمالی چند ساعت پس از آن صورت گرفت که دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، به پیونگ یانگ هشدار داد در صورتی که کره شمالی به تهدید آمریکا با توسعه برنامه های بالستیک و هسته ای خود ادامه دهد، با آتش و خشم بی‌سابقه واشنگتن مواجه خواهد شد.

جیمز متیس در ادامه مدعی شد: «جمهوری دموکراتیک خلق کُره باید از (اقداماتی که به) انزوای خودش (می‌انجامد) و تلاش برای دستیابی به تسلیحات هسته‌ای دست بردارد». وزیر دفاع آمریکا همچنین مدعی شد در صورت هرگونه تقابل نظامی میان دو کشور، کره شمالی در همان آغاز درگیری، شکست خواهد خورد.

تحرکات نظامی آمریکا در شبه جزیره کُره و استقرار سامانه موشکی تاد در کره جنوبی باعث افزایش تنش‌ها در این منطقه شده است. از زمان روی کار آمدن دونالد ترامپ، رئیس جمهور کنونی آمریکا، نیز روابط واشنگتن-پیونگ یانگ بیش از پیش رو به تیرگی نهاده است. پیونگ یانگ برای مقابله با اقدامات تحریک‌آمیز آمریکا در شبه جزیره کره تاکنون چندین آزمایش موشکی و هسته‌ای انجام داده است. آزمایش‌های اخیر پیونگ یانگ بر پرتاب موشک‌های بالستیک قاره‌پیما متمرکز شده است. براساس اظهارات مقامات کره شمالی و برخی کارشناسان نظامی جهان، این موشک‌ها قابلیت هدف قرار دادن بخش‌هایی از خاک آمریکا را دارند.

کره شمالی بامداد روز 13 تیرماه و همزمان با روز استقلال آمریکا، یک فروند موشک بالستیک را با موفقیت آزمایش کرد. کارشناسان نظامی معتقدند این موشک قابلیت هدف قرار دادن بخش‌هایی از خاک آمریکا -از جمله آلاسکا- را دارد.

 

انتهای پیام/

 

جیمز متیس به کره شمالی درباره درگیری نظامی با آمریکا هشدار داد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار