تقی‌زاده: تمرینات پرفشاری را سپری می‌كنیم/ اشتباهات اندونزی را در مصر تكرار نمی‌كنیم

كاپیتان تیم ملی امید ایران گفت: در تلاش هستیم از تجربیات مسابقات قهرمانی آسیا بهره ببریم و اشتباهات اندونزی را در مصر تكرار نكنیم.

رحمان تقی‌زاده در گفتگو با خبرنگار  توپ و تور گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، درباره شرایط تیم ملی امید پیش از اعزام به مسابقات والیبال قهرمانی امیدهای جهان گفت: در دو نوبت صبح و عصر تمرینات فشرده‌ای را پشت سر می‌گذاریم و در تلاشیم با حداكثر آمادگی راهی مسابقات قهرمانی امیدهای جهان بشویم.

وی افزود: بعد از بازگشت از اندونزی چهار روز استراحت كردیم و بعد از آن از روز دوشنبه تمریناتمان را آغاز كردیم. این تمرینات تا صبح روز اعزام ادامه خواهد داشت و در نهایت شنبه شب راهی مصر می‌شویم.

كاپیتان تیم والیبال امید ایران درباره برخی تغییرات در روند قوانین مسابقات قهرمانی جهان كه اخیرا توسط فدراسیون جهانی اعمال شده است، اظهار داشت: این قوانین به شكلی است كه ست‌ها به جای 25 امتیاز تا امتیاز 15 ادامه خواهد داشت و هر تیمی كه به پیروزی در چهار ست دست پیدا كند برنده مسابقه است. بر اساس این قانون جدید سبك تمرینات ما تغییر كرده است و سیچلو در تلاش است تمرینات را به سمت و سویی هدایت كند كه با سبك جدید مسابقات هم‌خوانی پیدا كند.

تقی‌زاده با اشاره به اینكه تمركز كادر فنی روی دو موضوع دریافت و اسپک است، گفت: به اعتقاد سیچلو و بر مبنای مسابقات قهرمانی آسیا، نقطه ضعف عمده تیم ما دریافت است و تمرینات بیشتر روی این بخش تمركز دارد. در این مدت درتلاشیم این زمینه را تقویت كنیم تا اشتباهاتمان در اندونزی را در مصر تكرار نكنیم.

وی اضافه كرد: به نظر می‌رسد چند بازی دوستانه در مصر و پیش آغاز مسابقات داشته باشیم كه قطعا به بهتر شدن ما كمک خواهد كرد. البته هنوز برگزاری اين مسابقات با حريفان تداركاتی  قطعی نیست.

تقی‌زاده درخصوص بازدید داورزنی، سرپرست فدراسیون والیبال و معاون وزیر ورزش از تمرینات تیم امید گفت: داورزنی با ما صحبت كرد و از ما خواست با تمام توان بازی كنیم و در نبرد جهانی مصر برای پیراهن كشورمان بجنگیم. به اعتقاد داورزنی بازی با اندونزی و شكست در آن مسابقه یک حادثه بود و اگر تیم ایران چند بار دیگر با اندونزی بازی می‌كرد قطعا شكست نمی‌خورد. حضور داورزنی در تمرینات والیبال به ما انگیزه داد و امیدواریم با كسب نتایج خوب در مصر بتوانیم زحمات وی را جبرا ن كنیم.

فرمول مسابقات جهانی والیبال دشوار است

كاپیتان تیم ملی امید درباره حریفان ایران در مسابقات قهرمانی جهان، گفت: باید به مصاف 5 تیم همرگروه خود برویم و تنها دو تیم نخست این گروه به جمع 4 تیم برتر مسابقات راه پیدا می‌كند. فرمول مسابقات سخت است اما ما برای پیروزی به هر مسابقه پا می‌گذاریم و در تلاشیم كه از نام والیبال ایران در این نبرد جهانی دفاع كنیم. مسابقات اندونزی تجربه بالایی برای ما به همراه داشت و امیدوارم بتوانیم از تجربه این مسابقات بهره ببریم.

تقی‌زاده درباره وضعیت سلامتی خودش و دیگر بازیكنان تیم زیر 23 سال گفت: به جز جواد كریمی كه آسیب‌دیدگی دارد و رفته رفته به شرایط ایده‌آل برمی‌گردد، باقی بازیكنان در وضعیت خوبی هستند و آسیب‌دیدگی خاصی ندارند. البته فشار تمرینات زیاد است و این كمی بدن بازیكنان را خسته كرده است كه البته با توجه به فشردگی مسابقات این فشار تمرینی نیاز است.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار