بجنورد؛

خراسان شمالی رتبه نخست شرکت کنندگان درجشنواره کتابخوانی رضوی

استان خراسان شمالی در تعداد شرکت کننده با 36هزارو 336 نفردر هفتمین جشنواره کتابخوانی رضوی، جایگاه نخست کشور قرار دارد.

به گزارشگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد؛علی محمد جهانی مدیرکل کتابخانه های خراسان شمالی گفت: مردم این استان با رشد 50 درصدی مشارکت در هفتمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی نشان دادند که شیفته امام رضا (ع) و سیره رضوی هستند.

وی افزود: 36 هزارو 336 نفر از مردم خراسان شمالی در هفتمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی مشارکت کردند که تقریباً 5.7 درصد کل شرکت‌کنندگان کشور بود و این در حالی است که جمعیت استان ما حدود 1.2 درصد کل کشور است.

مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان شمالی با بیان اینکه 38 هزار نفر عضو فعال کتابخانه های استان هستند، گفت: این استان توانست در برگزاری جشنواره کتابخوانی رضوی الگوی بسیار خوبی برای بسیاری از استان‌ها باشد، به‌طوری‌که امسال شاهد رشد بیش از 2.5 برابری مشارکت مردم کشور در هفتمین دوره این جشنواره هستیم.

وی افزود: خوشبختانه امسال مشارکت شهرداری‌ها، ادارات، سازمان‌ها و شرکت‌های دولتی و خصوصی و حضور خیران بسیار خوب بود؛ به‌طوری‌که حدود 80 نهاد و سازمان در این جشنواره ما را یاری کردند.

جهانی گفت: بیشتر ادارات و سازمان‌ها پذیرفتند که که علاوه بر جوایز جشنواره، در سازمان‌های خود هدایای جداگانه‌ای برای شرکت‌کنندگان در نظر بگیرند.

وی گفت: در اختتامیه این جشنواره که در روز پنجشنبه 19 مرداد برگزار می شود از شهرستان ها، کتابخانه ها، کتابداران و سازمان های برتر، فرمانداران همراه به عنوان رئیس انجمن کتابخانه ها در حوزه شرکت در جشنواره رضوی قدر دانی می شود.

در خراسان شمالی 48 کتابخانه عمومی دایر است و پارسال در ششمین دوره از این جشنواره 24 هزار نفر از مردم استان در این مسابقات شرکت کرده بودند.

گفتنی است: اختتامیه هفتمین جشنواره رضوی پنج شنبه 19 مرداد ماه در مرکز استان با حضور نماینده ای از نهاد کتابخانه های کشور، مسئولان استانی و شهرستانی برگزار می شود.

انتهای پیام/آ

شرکت 36 هزار و 336 نفر در هفتمین جشنواره کتابخوانی رضوی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.