وضعیت آب شرب مناطق روستایی شوش نگران کننده است

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی دزفول وضعیت آب شرب برخی مناطق روستایی شوش را نامساعد و نگران کننده عنوان کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز،  دکتر مهدیه توکلی، معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی دزفول با اشاره به مشکلات بهداشتی آب شرب برخی مناطق روستایی شوش بیان کرد: احساس می‌شود که پروسه زمانی حل این مشکل بیش تر از زمان مورد نیاز است و با توجه به گرمای هوا نگران مشکلات بهداشت مردم منطقه هستیم.

وی افزود: مشکل شهرستان شوش در خصوص تاسیسات آبرسانی روستایی به ویژه در 2 بخش خلیفه حیدر و سیدعباس نمایان است.

توکلی اظهار داشت: در آزمایشاتی که انجام شده است نتایج کلر نامطبوع در آب افزایش داشته و شکستگی لوله‌ها و چندین مورد آلودگی میکروبی و کدورت آب‌ها مشخص شده است ولی تاکنون مخازن و تاسیسات لایروبی نشده‌اند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی دزفول با اشاره به دلایل این مشکلات گفت: از یک سو دستگاه ذخیره کپسول کلرزنی در دست نیست و گاه مجبور می‌شویم که کلرزنی را به صورت دستی انجام دهیم که در نتیجه ممکن است دقت مورد نیاز وجود نداشته باشد.

وی بیان داشت: از سوی دیگر طول لوله‌ها 20 کیلومتر است و دارای فرسودگی و شکستگی هستند و به دلیل این‌که مسیر طولانی است در طول مسیر کلرزنی تمدید نمی‌شود و ممکن است تنها روستاهای نزدیک به کلرزنی، کلرزنی خوبی داشته باشند ولی در مسیرهای دورتر کلرزنی خوب وجود ندارد.

مهدیه توکلی اذعان کرد: این مشکلات تاکنون 8 بار در شورای سلامت مطرح شده است و مسئولان استان از این منطقه بازدید داشته‌اند و قول‌هایی در خصوص اعتبار و یا لایروبی در این منطقه داده شده است.

انتهای پیام/گ

بهداشتی نبودن آب شرب در شوش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.