دو فرمانده کلیدی طالبان در جوزجان کشته شدند

مقام‌های امنیتی در شمال افغانستان می‌گویند که دو فرمانده کلیدی طالبان در ولسوالی فیض آباد ولایت جوزجان در نتیجه انفجار هاوان خودشان کشته شده‌اند.

دو فرمانده کلیدی طالبان در جوزجان کشته شدندبه گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، نصرت الله جمشیدی سخنگوی قول اردوی ۲۰۹ شاهین امروز سه‌شنبه (۱۷ اسد) گفته است که نیروهای امنیتی در ۲۴ ساعت گذشته چندین عملیات پاک‌سازی را در مربوطات ولایت‌های جوزجان، فاریاب، قندوز و بدخشان راه اندازی کرده بودند.

آقای جمشیدی گفته است که در این عملیات‌ها ۲۱ تروریست طالب کشته، ۱۸ تروریست دیگر زخمی و ۱۰ تن دیگرشان دستگیر شده‌اند.

وی بیان داشته که در عملیات پاکسازی نیروهای امنیتی در ولسوالی‌های آقچه، فیض آباد و خانقاه ولایت جوزجان ۱۴ طالب کشته، ۱۱ طالب دیگر زخمی و ۵ تن دیگرشان اسیر شده‌اند.

وی افزوده: "همچنان ۸ تن ازطالبان به شمول مولوی احمدشاه ولسوال نامنهاد طالبان در ولسوالی فیض آباد،مولوی نقیب الله ولسوالی نامنهاد طالبان در ولسوالی خانقا در نتیجه انفجار هاوان خودشان کشته و۹ تن دیگرآنان شدیدا زخمی گردیدند".

سخنگوی قول اردوی  ۲۰۹ شاهین گفت که در عملیاتی در روستای آب گرمک ولسوالی غورماچ فاریاب نیز ۴ طالب کشته و ۴ طالب دیگر زخمی شده و عراده واسطه موتورسایکل همراه با یک میل کلاشینکوف و یک پایه مخابره آیکم به دست آمده است.

جمشیدی بیان داشت که در عملیات نیروهای امنیتی در ولسوالی گورتیپه ولایت قندوز نیز یک فرمانده محلی طالبان همراه محافظش کشته و ۳ تن دیگر زخمی و ۵ طالب دیگر بازداشت شدند.

سخنگوی قول اردوی ۲۰۹ شاهین گفته است که در نتیجه عملیات نیروهای امنیتی در ولسوالی تگاب ولایت بدخشان نیز روستاهای دهن گردن،دشتک،هزاره ها و دره خمبک از وجود طالبان پاکسازی شده است.

  انتهای پیام/

برای اطلاع از آخرین اخبار افغانستان به کانال تلگرامی ما بپیوندید

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.