ابتکار در قزوین:

استانداردسازی خودروهای سنگین به یورو4 اجباری است

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: در اتوبوس‌ها و سیستم حمل و نقل عمومی و شهری استاندارد یورو4 باید اجرایی و عملیاتی شود.

ابتکار  به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان؛  معصومه ابتکار رئیس سازمان حفاظت محیط زیست صبح امروز در حاشیه بهره‌برداری از نخستین خودروهای سبز سنگین کشور در شهرک صنعتی کاسپین یک شهرستان آبیک استان قزوین اظهار داشت: یکی از رویکردهای جدی دولت توجه به کاهش آلودگی هوا در کلان شهرها و تمام محیط‌های زندگی انسان بوده که با آن سر و کار دارد که در این زمینه اقدامات بسیار خوبی صورت گرفته است.

وی افزود: سیاست‌گذاری‌ها، استانداردها و ضوابط انجام شده در ابعاد مختلف موجب شده هوای کلان شهرها بهتر از گذشته ارزیابی شود.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست ادامه داد: از جمله گام‌های مؤثر در کاهش آلودگی هوا می‌توان به ارتقای کیفیت خودروهای سنگین و استانداردهای خروجی این خودروها با اهتمام و همکاری دولت و اعضای دولت اشاره کرد.

ابتکار استانداردسازی خودروهای سنگین به یورو4 را اجباری دانست و اضافه کرد: امروز در شرکت ماموت از استاندارد یورو 4 با فیلتر پی‌دی‌اف رونمایی شد که استاندارد بسیار مناسب با شرایط خاص کشور است و میزان ذرات آلایندگی به طرز قابل توجهی کاهش می‌یابد.

وی ضمن قدردانی از مسؤولان وزرات راه و شهرسازی، صنعت، معدن و تجارت و همکاری خودروسازان در زمینه استانداردسازی خودروهای سنگین به یورو4 خاطرنشان کرد: این اقدام گام مؤثری در کاهش آلودگی هوا محسوب می‌شود.

این مقام مسؤول تأکید کرد: با اجرای طرح استاندادرسازی خودروهای سنگین به استاندارد یورو4 با توجه به موضوع آلودگی هوا امید است به نحو احسن اجرا شود.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور افزود: حتی در اتوبوس‌ها و سیستم حمل و نقل عمومی و شهری استاندارد یورو4 باید اجرایی و عملیاتی شود که این مهم با رضایت صورت می‌گیرد.

ابتکار ادامه داد: امروز تمام ضمانت‌ها و الزامات استاندارد یورو4 در گروه ماموت دیزل شهرک صنعتی کاسپین یک اجرا شده که بسیار امیدوارکننده است و می‌توانیم با پیشرفت در این زمینه معضلات ناشی از آلودگی هوا به ویژه خودروهای سنگین حل و فصل شود.

وی اضافه کرد: گام مهم دیگر برای کاهش آلودگی هوا، از رده خارج کردن خودروهای فرسوده سنگین است که مورد حمایت سیستم‌های بانکی و دولت هم است و با توجه به ضوابطی که برای تردد این خودروها در نظر گرفته شده با نوسازی آن‌ها گام بسیار مفیدی در کاهش آلودگی هوا برداشته می‌شود.

وی گفت: با استاندارد کردن خودروهای سنگین هم از آسیب اقتصادی به صاحبان خودرو جلوگیری شده و هم با رعایت استانداردهای زیست‌محیطی از میزان آلایندگی هوا کاسته می‌شود.

ابتکار بیان کرد: با استانداردسازی خودروهای سنگین به یورو4 علاوه بر ارتقای سطح ایمنی خودروها، میزان استانداردهای زیست محیطی هم رعایت می‌شود.

 

منبع:فارس

 

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.