ساری؛

معرفی ناظران متخلف برگزاری انتخابات به مردم

تقوای سیاسی در انتخابات پنجمین دوره شوراهای اسلامی مشاهد نشد.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،حجت الاسلام محمدعلی تقوی فرد رئیس کل دادگستری مازندران از عدم وجود تقوای سیاسی در متولیان و ناظران برگزاری انتخابات شوراها در استان انتقاد کرد و با بیان اینکه بحث تبانی در تائید صلاحیت ها، نظارت و تائید انتخابات شوراها محسوس بوده است، تاکید کرد: قطعاً ناظران متخلف در بحث انتخابات به مردم معرفی خواهند شد.

وی افزود: وظایفی مانند تائید صلاحیت، نظارت و تائید انتخابات در انتخابات اخیر از شورای نگهبان گرفته و به نمایندگان مجلس واگذار شد.

حجت الاسلام محمدعلی تقوی فرد ادامه داد: تحقق برخی مسائل موجب شد تبانی محسوسی در بحث انتخابات ایجاد شود، چراکه برخی نمایندگان برای آینده کاری خود برنامه ریزی کردند و افرادی که نااهل بودند تائید صلاحیت شدند که بی تقوایی سیاسی آنها را نشان می دهد.

رئیس کل دادگستری مازندران تصریح کرد: ناظرین و مسئولین برگزاری انتخابات طی یک روز با نظارت کامل بر روند برگزاری، صحت و سالم بودن آن را تائید می کنند و همین افراد متزلزل فردای آن روز بر سلامت انتخابات خط بطلان می کشند که این افراد باید شناسایی و به مردم معرفی شوند.

حجت الاسلام تقوی فرد با بیان اینکه با برگزاری کارگروهی تخصصی متخلفین بحث انتخابات شناسایی و معرفی خواهند شد، خاطرنشان کرد: مردم باید ما را امین خود بدانند چراکه رای آنها امانت است.

وی اظهار داشت: برخی متولیان انتخابات علیرغم تذکرات مختلف با تخلف روبرو بودند که این افراد، شایسته مدیریت در نظام اسلامی نیستند و قطعاً با این افراد ضمن معرفی به مراجع ذیربط برخورد خواهد شد تا فضای بهتری را در انتخابات آینده شاهد باشیم.

رئیس کل دادگستری مازندران با بیان اینکه برخی مدیران در انتخابات اخیر شوراها ضعیف عمل کردند، اذعان کرد: فضا، روش و روند انتخابات در استان مطلوب نبود و برخی کاندیداها، مسئولین و ناظرین عملکرد خداپسندانه ای نداشتند.

حجت الاسلام تقوی فرد افزود: اگر افراد صالح در انتخابات برگزیده و بر مردم مسلط شوند این مساله قطعاً به خیر و صلاح جامعه است و در غیر این صورت نتیجه عملکرد آن شخص متوجه مردم خواهد شد.

وی یادآور شد: منافع عمومی کشور و نظام اسلامی در انتخابات شوراها توسط مردم و کاندیداها مد نظر قرار نگرفت و امروز آثار این مساله در فضای سیاسی، اقتصادی و مذهبی جامعه مشاهده می شود.

انتهای پیام/ک             

رعایت نشدن تقوای سیاسی در انتخابات

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.