الجزیره: بازداشت گروه تروریستی اخیر در ایران بسیار مهم است

شبکه الجزیره اعلام کرد بازداشت اخير گروه تروريستی در ايران از اهميت بسيار زيادی برخوردار است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، شبکه تلویزیونی الجزیره گزارش داد بازداشت یک گروه تروریستی در ایران چند روز قبل از مراسم تحلیف از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.
 
عبدالقادر فایز خبرنگار این شبکه در تهران درباره بیانیه وزارت اطلاعات ایران در خصوص بازداشت یک گروه تروریستی و در پاسخ به این پرسش که آیا اطلاعاتی از جزئیات این شبکه و چگونگی شناسایی آن دارید، گفت: این اولین بار نیست که ایرانی ها و مشخصا وزارت اطلاعات ایران از بازداشت گروهی سخن می گوید که آنان را وابسته به سازمان دولت اسلامی(گروهک تکفیری صهیونیستی داعش) اعلام می کند.
 
اهمیت این موضوع در بیانیه وزارت اطلاعات این بوده که بازداشت این شبکه دو روز پس از مراسم تحلیف رئیس جمهور حسن روحانی و حضور نمایندگانی بیش از یکصد کشور در ایران و مسئولان خارجی صورت گرفته است.
 
وزارت اطلاعات ایران از بازداشت این گروه چند روز قبل از مراسم تحلیف خبر داد و تاکید کرد این گروه به دنبال انفجار در شهرهای ایران بوده است. بنابراین دوره زمانی بازداشت این گروه بسیار مهم است.
 
در این بیانیه پرسش های زیادی وجود دارد. چه کشوری با ایران برای بازداشت این گروه بزرگ همکاری کرده است. بیش از بیست و هفت نفر وابسته به این گروه هستند. مسئله بسیار مهم این بوده که وزارت اطلاعات ایران اعلام کرده است ده نفر از این افراد را خارج از مرزها بازداشت کرده و این وضع به معنای آن است که وزارت اطلاعات ایران عناصر داعش را خارج از مرزهای این کشور زیر نظر دارد.
 
همچنین ماهیت فعالیت این شبکه بسیار مهم است. وزارت اطلاعات گفته که مغز متفکر این گروه در داخل ایران بوده و بازداشت شده است و افرادی که به این گروه کمک لجستیکی می کردند خارج از مرزهای ایران حضور داشتند و محموله های سلاح و مواد منفجره خارج از ایران به این کشور ارسال شده است.
 
ایران پس از انفجار چند هفته پیش در مقر پارلمان این کشور در تعامل با این موضوعات قاطعانه عمل می کند. وی در پاسخ به این پرسش که آیا فکر می کنید این مسئله بی سابقه است که در بیانیه وزارت اطلاعات به این مسئله اشاره شود که کشوری به تهران در شناسایی این شبکه کمک کند، همچنین در این بیانیه به حمایت چند کشور از این شبکه اشاره شده است،گفت: معمولا در بیانیه های سابق وزارت اطلاعات به این مسئله اشاره نشده است که ایران همکاری اطلاعاتی با کشورهای منطقه داشته است.
 
انتهای پیام/  

اهمیت دستگیری گروه تروریستی در ایران از نگاه الجزیره

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۱ ۱۸ مرداد ۱۳۹۶
مرگ بر ال سعودددددددددددددد
آخرین اخبار