کرمان؛

رسیدگی به بیش از سه هزار شکایت در بازرسی کل استان

بازرس کل استان کرمان گفت: در راستای رسیدگی به شکایات مردمی در سال گذشته به تعداد بیش از سه هزار شکایت رسیدگی شده است.

رسیدگی به بیش از سه هزار شکایت در بازرسی کل استان کرمانبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ؛ بازرس کل استان کرمان احمد آبیار گفت: در راستای رسیدگی به شکایات مردمی و اعلامیه های واصله علیه سازمان ها و دستگاه های اداری استان در سال گذشته به تعداد بیش از سه هزار شکایت رسیدگی، پرونده تشکیل شده و اقدامات قانونی نیز انجام شده است.


 آبیار افزود: در سال گذشته در راستای انجام بازرسی های نامحسوس ، موردی و فوق العاده نیز 119 بازرسی موردی انجام ، پرونده تشکیل و 118 گزارش به مراجع ذیصلاح ارسال شده است.


مدیر کل بازرسی کل استان کرمان بیان کرد: به منظور انجام بازرسی های برنامه ای در سال 1395 نیز 37 مورد بازرسی برنامه ای اجرا و گزارش آن تهیه و اقدام قانونیلازم انجام شده است.


وی نظارت بر معاملات دولتی (مناقصه ، مزایده) را از دیگر وظایف اداره کل بازرسی برشمرد و ادامه داد: طی سال گذشته در مجموع بر نحوه انجام 606 مناقصه و مزایده های دولتی نظارت شده و تعداد80 مورد که برخلاف قانون بوده، تجدید، ابطال و یا اصلاح شده است.


وی نظارت و حضور فعال در جلسات کمیسیونهای مهم و تصمیم ساز استان از جمله کمیته اعتباری بانک ها و کمیسیون ماده 5 قانون شهرسازی و نیز برگزاری کارگروه های آموزشی و توجیهی در شهرستانها و ادارات استانی و شهرستانی را از دیگر اقدامات بازرسی کل استان کرمان در سال گذشته برشمرد.


آبیار در ادامه سلامت اداری و مبارزه بافساد را یکی از موضوعات بسیار مهم در جمهوری اسلامی ایران دانست و گفت: نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران برای ارتقاء سلامت اداری هزینه های فراوانی پرداخت می کند و دراین راستا سازمان های متعددی از جمله سازمان بازرسی کل کشور، دیوان محاسبات، کمیسیون های نظارتی مجلس، سازمان حسابرسی، واحدهای نظارتی درون دستگاهی (حراست – بازرسی) و دیوان عدالت اداری دادگستری فعالیت دارند.


این مقام قضایی بیان کرد: فلسفه تشکیل دستگاه های اداری، خدمت رسانی به مردم است و لازمه خدمت رسانی نیز سلامت اداری است ولی متأسفانه سیستم اداری ما دچار مشکلات اساسی است و از آسیبهای جدی آن می توان به عدم تکریم ارباب رجوع ، تبعیض، عدم انجام وظایف قانونی، اهمال و سهل انگاری در انجام وظیفه و فساد (اختلاس – ارتشاء – تضییع اموال دولتی – تصرف غیر قانونی) اشاره کرد.


بازرس کل استان کرمان افزود: اهمال و سهل انگاری در انجام وظیفه و تضییع اموال عمومی ، تبعیض (پارتی بازی) و فساد مالی مهمترین مشکلات موجود در فضای اداری است.


وی خاطرنشان کرد: فساد اداری سیر صعودی دارد و در این زمینه وضعیت مناسبی قرار نداریم و برای رفع فساد و تبعیض در دستگاه های اداری باید باهمدلی قوای سه گانه اقدامات جدی ، قاطع و فوری انجام شود.


وی یادآور شد: در اداره کل بازرسی استان کرمان وظایف نظارت و بازرسی توسط چهار گروه تخصصی تولیدی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی و سیاسی و قضائی انجام می شود.


وی ادامه داد: گروه تولیدی شامل بخش هایی از جمله (کشاورزی – عمران – معدن – صنایع و....)، گروه اقتصادی شامل (بانک – بیمه – امور مالیاتی – امور آب و فاضلاب – راه آهن و ...)، گروه فرهنگی و اجتماعی شامل (امور فرهنگی – وقف – دانشگاه – ورزش و جوانان ، بهداشت و درمان) و گروه سیاسی و قضائی نیز شامل (شهرداری ها – فرمانداری ها ، دهیاری ها ، شوراهای اسلامی، زندانها ، قضایی ، پزشکی قانونی) می شود.


وی تصریح کرد: وظیفه مرکز ، رسیدگی به شکایات مردمی علیه دستگاههای اداری است هر گونه شکایتی که مردم علیه دستگاههای اداری داشته باشند توسط مرکز و کارشناسان مربوطه مورد رسیدگی قرار می گیرد.

 

انتهای پیام/س

رسیدگی به بیش از سه هزار شکایت در بازرسی کل استان کرمان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار