یزد؛

استقبال پرشور تهرانی‌ها از ،قصه ظهر جمعه، یزدی‌ها

در نخستین روز بیست و پنجمین جشنواره سراسری تئاتر ،سوره، دو بار در میان استقبال پرشور هنرمندان و تماشاچیان تهرانی به روی صحنه رفت.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛  نمایش ،قصه ظهر جمعه، کاری از واحد هنرهای نمایشی حوزه هنری یزد در نخستین روز بیست و پنجمین جشنواره سراسری تئاتر ،سوره، دو بار در میان استقبال پرشور هنرمندان و تماشاچیان تهرانی به روی صحنه رفت.

 مسئول واحد هنرهای نمایشی حوزه هنری یزد با اعلام این خبر گفت: نمایش ،قصه ظهر جمعه، نوشته سیدمحمد مساوات به کارگردانی حسام افروز، محصولی از حوزه هنری یزد است که عصر دیروز 15 مرداد در اولین روز برگزاری بیست و پنجمین جشنواره سراسری تئاتر ،سوره، در تالار اندیشه حوزه هنری در تهران اجرا شد.

علی جاور استقبال مخاطبان از این اثر را خوب توصیف کرد و ادامه داد: استقبال مردم به حدی بود که این نمایش، دو بار اجرا شد و مورد تحسین تماشاگران قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه این اثر یکی از آثار راه یافته از جشنواره مناطق به این رویداد ملی است، افزود: ،قصه ظهر جمعه، با موضوع خانواده و سبک زندگی تولید شده و داستان یک خانواده پرجمعیت یزدی در فضای نوستالژیک دهه‌ 60 را روایت می‌کند.

این کارشناس تئاتر با بیان اینکه تعدادی از هنرمندان یزدی مقیم تهران از جمله علی‌اصغر راسخ‌راد و سیدمحمد طاهری‌راد از فعالان عرصه تئاتر نیز این اثر را تماشا کردند، از تعدادی از هنرمندان جوان عرصه تئاتر یزد که برای کمک به گروه به تهران آمده بودند، قدردانی کرد.

بازیگر نقش ،قدرت، در ،قصه ظهر جمعه، افزود: هرچند این نمایش با لهجه و گویش یزدی اجرا می‌شود و رنگ و بوی بومی دارد اما مخاطبان با آن ارتباط خوبی برقرار کردند.

جاور اظهار داشت: برای نصب دکور این نمایش حدود 15 ساعت وقت صرف شد ولی به یاری خدا توانستیم اجرای خوبی داشته باشیم و تماشاچیان هم با رضایت سالن را ترک کنند.

گفتنی است: علی مزیدی، علی جاور، مهدی آرین‌مهر، فاطمه زارع، نسیم کاظمی، اخترالسادات اولیایی، سیدعلی قریشی، سهیلا عسکری و ملیحه جدی در این نمایش به ایفای نقش پرداختند.

در این دوره از جشنواره 22 نمایش صحنه‌ای که نیمی از آنها از مناطق به این مرحله راه یافته‌اند، به مدت پنج روز رقابت می‌کنند همچنین در بخش خیابانی نیز 13 اثر حضور دارند.

داوری بخش صحنه‌ای این جشنواره بر عهده حمت امینی، محمود عزیزی، ایوب آقاخانی، سیدحسین فدایی‌حسین و مرتضی سرهنگی است.
آئین اختتامیه‌ جشنواره بیست و پنجم، جمعه 20 مرداد، ساعت 20:30 در تالار اندیشه‌ حوزه هنری با معرفی و تجلیل از برگزیدگان بخش‎‌های مختلف برگزار می‌شود.

بیست و پنجمین جشنواره‌ سراسری تئاتر سوره که از دیروز آغاز شده تا 20 مرداد با شعار ،اخلاق برای همه، در دو بخش صحنه‌ای و خیابانی ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/ ی

رقابت  نمایش صحنه‌ای وخیابانی  به مدت پنج روز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.