نعمت زاده:

انتظار ما از رنو محقق نشد/گسستگی ايران از بازارهای بين المللی مانع رشد صنعت خودرو

وزیر صنعت معدن و تجارت گفت: شرکت رنو بیش از ١٢ سال با ایران همكاری داشته اما این امر آنچنان مطلوب نبوده است.

//////////////////////////به گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،محمدرضا نعمت زاده وزیر صنعت معدن و تجارت مراسم امضا قرارداد همكاری مشترك بین سازمان گسترش و نوسازی صنایع و شركت رنو فرانسه در زمینه توسعه و تولید خودروهای جدید اظهار داشت: رنو یكی از شركت های باسابقه در حوزه تولید خودرو است كه بیش از ١٢ سال با ایران همكاری داشته اما این همكاری آنچنان مطلوب نبود.

وی افزود: پس از برجام زمینه برای همكاری صنعتی و تجاری میان واحدهای تولیدی ایران و شركت های برتر جهانی فراهم شده است و یكی از حوزه ها صنعت خودرو بود كه امروز شاهد یك قرارداد خودروسازی میان ایدرو و شركت رنو هستیم.

 وزیر صنعت معدن و تجارت با بیان اینکه یکی از سیاست های دولت توسعه همکاری های بین المللی است، گفت: گسترش روابط تجاری و همکاری های بین المللی در راستای افزایش توان فناوری و تجارت خارجی و قرار گرفتن در زنجیره ارزش افزوده جهان به عنوان یکی از اولویت ها در دستور کار قرار گرفته است.

 وی با اشاره به رکود حاکم بر اقتصاد ایران گفت:علی رغم رکودی که در سالهای قبل داشته ایم همکاری های خوبی بین بخش خصوصی و شرکت های معتبر خارجی صورت گرفته که سیاست ما بر همکاری های دراز مدت و استراتژیک بوده،در دو سال اخیر بیش از200 مشارکت شکل گرفته که برخی از آنها به تولید هم انجامید است.

 نعمت زاده بیان کرد: بیش از نیم قرن از تولید خودرو در ایران می گذرد اما بدلیل گسستگی صنعت خودرو ایران از بازارهای بین المللی این صنعت در کشور به طور کامل رشد پیدا نکرده است.

 وی با اشاره به پویایی صنعت خودرو گفت: این صنعت همانگونه که از اسمش پیداست صنعتی در حال حرکت است و پیشرفت های روزافزون را تجربه می کند و شرکت های خودرو ساز باتوجه به علایق و سلایق مشتریان در قاره های مختلف محصولات خود را عرضه می کنند.

 وزیر صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: همکاری های بین المللی از الزامات رشد و توسعه به ویژه در صنعت خودرو است و امروز شاهد انعقاد یک قرارداد مناسب در این زمینه هستیم که ویژگی های مطلوبی برای ایران دارد.

 نعمت زاده با اشاره به برخی از بندهای قرارداد گفت: در این قرارداد راه اندازی یک مرکز توانمند تحقیق و توسعه که به مراکز تحقیق و توسعه رنو متصل می شود در نظر گرفته شده و یکی از دلالیل طولانی شدن مدت مذاکرات این قرارداد رفع مشکلات قراردادهای قبلی بوده است.

 وی افزود: ایجاد یک خط تولید موتور مستقل در این قرارداد دیده شده و یک کارخانه جدید و مدرن موتور سازی با همکاری قطعه سازان داخلی راه اندازی خواهد شد.

 وزیر صنعت، معدن و تجارت تاکید کرد: قرارگرفتن قطعه سازان ایرانی در لیست قطعه سازان رنو و اتصال آنها به زنجیره بین المللی (شبکه توزیع) رنو یکی از ویژگی های این قرارداد است که تعداد این قطعه سازان فعال به 60 شرکت خواهد رسید که علاوه بر تأمین قطعه برای ایران به سایر کشورها نیز صادر خواهد شد.

نعمت زاده گفت: در این قرارداد ایدرو صاحب 20 درصد سهام است و بخش خصوصی نیز 20 درصد مشارکت می کند و سهم رنو نیز 60درصد خواهد بود.


انتهای پیام/

همکاری رنو با ایران مطلوب نبوده است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار