چهلمین دوره مسابقات استانی قرآن کریم آغاز شد

چهلمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم استان تهران از صبح امروز ۱۶ مردادماه با برگزاری مراسم افتتاحیه آغاز و تا روز ۲۰ مردادماه ادامه خواهد داشت.

به گزارش خبرنگار حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مراسم افتتاحيه چهلمین دوره مسابقات استانی تهران با حضور حجت السلام غلامرضا محمدزاده مدیر کل اوقاف و امور خیریه ،حجت السلام حمید محمدی رییس توسعه فعالیت های قرآنی و جمعی از علما و روحانیون درمحل برگزاری مسابقات امامزاده سید جعفر (ع) و حمیده خاتون (س) روز دوشنبه 16مرداد برگزار شد.

در ابتدا مراسم محمدزاده مدیر کل اوقاف تهران پیرامون ماموریت این سازمان درخصوص مسئله وقف صحبت کردند.


محمدی درادامه درباره فعالیت های بقاع متبرکه گفت: بقاع متبرکه درزمینه فرهنگ ،نیروی فرهنگی و کالای فرهنگی فعالیت می کند ،البته این سال ها کالای فرهنگی که جز اعتقادات ما هستند از کشورهای دیگر وارد می شوند.

وی درخصوص چهلمین دوره مسابقات عنوان کرد:چهلمین دوره مسابقات قرآنی از امروز در تهران آغاز می شود ،در این مسابقات نزدیک به 200شرکت کننده حضور دارند که از این بین بیش از 100نفر در بخش برادران و 80نفر نیز در بخش خواهران حضور دارند.
وی افزود:در استان تهران مسابقات در دو بخش دانش آموزان و بزرگسالان برگزار می شود.

وی تصریح کرد : در رشته های مختلف حفظ قرآن کریم ،تلاوت تحقيق ،تلاوت ترتیل ،اذان ،دعا خوانی و مدیحه سرایی این مسابقات برگزار می شود البته از هنرهای قرآنی در مسابقات استفاده خواهیم کرد و کسانی که به مسائل هنری علاقه دارند می توانند در زمینه انیمیشن ،فیلم در مسابقات حضور پیدا کنند.

محمدزاده اظهار داشت: دعا های مشهوری که در ادعیه ها وجود دارد ،در مسابقات قرار گرفته است.

وی در خصوص تربیت مربیان قرآنی عنوان کرد: سازمان اوقاف در بقاع متبرکه به تربیت مربی حفظ قرآن می پردازداما متاسفانه ما با کمبود مربی مواجه هستیم ماتعهد تربیت یک میلیون مربی حافظ قرآن به نظام کشور داریم و در حال حاضر طرح تربیت مربی در شهر قم شروع شده است و قرار است در تهران ادامه پیدا کند.

گفتنی است چهلمین دوره مسابقات قرآنی از 16مرداد تا20مرداد ماه در دوبخش خواهران وبرادران امامزاده سید جعفر (ع) و حمیده خاتون (س) تهران برگزار می شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار