کرمان؛

احساس امنیت از خود امنیت مهم تر است

فرمانده انتظامی استان کرمان گفت: احساس امنیت مهم تر از خود امنیت است و می توانیم این احساس را با کمک رسانه ها در جامعه رواج بدهیم.

بیشترین سرقت وسیله نقلیه مربوط به پراید استبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ؛  سردار رضا بنی اسدی فر امروز در نشست خبری با تبریک فرارسیدن روز خبرنگار، افزود: سرقت پراید با 75 درصد بیشترین سرقت وسیله نقلیه را در استان به خود اختصاص داده و این در حالی است که این خودرو بیشترین متوفیان در حوزه تصادفات را نیز شامل می شود.


سردار رضا بنی اسدی فر تصریح کرد : در سال جاری شاهد افزایش 15درصدی کشف خودروهای سرقتی بوده ایم و نکته قابل توجه این است که در بیش از 80 درصد از سرقت ها ناشی از غفلت مالباختگان بوده است.


وی عنوان کرد: بیشترین آمار سرقت ها مربوط به خیابان هایی است که منتهی به مجتمع ها و پاساژهای تجاری و پارک ها هستند.


سردار بنی اسدی فر گفت: سرقت مغازه در سال جاری 12 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش داشته است و کشف این نوع جرم نیز 0/53 درصد رشد داشته است.
وی ادامه داد: سرقت منزل نیز 6/55 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش داشته است و کشف این جرم نیز 4 درصد رشد داشته است.


وی بیان کرد: استان کرمان در حوزه امنیت عمومی رتبه برتر کشور را از آن خود کرده است.


فرمانده انتظامی استان کرمان در ادامه گفت: در چهار ماه امسال در حوزه درون شهری 62 فقره حادثه فوتی و دو هزار و 978 فقره حادثه جرحی رخ داده است که در این حوادث 65 نفر کشته و سه هزار و 676 نفر مجروح شده اند.


وی آمار حوادث رانندگی را نگران کننده توصیف کرد و افزود: تعداد حوادث فوتی درون شهری 11 درصد و حوادث جرحی نیز چهار درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد داشته است.


وی اظهار کرد: در حوزه برون شهری نیز در چهار ماه امسال 234 حادثه فوتی و یک هزار و 39 حادثه جرحی رخ داده است که در این حوادث یک هزار و 695 نفر مجروح و 295 نفر کشته شده اند.


سردار بنی اسدی ادامه داد: در حوزه برون شهری تعداد حوادث فوتی 15 درصد و حوادث جرحی 11 درصد رشد داشته است.


فرمانده انتظامی استان کرمان یادآور شد: 77 درصد تصادفات در درون شهرها و 23 درصد در برون شهری رخ داده است.


فرمانده انتظامی استان کرمان در ادامه سخنان خود با اشاره به کشف 41 تن و 165 کیلوگرم مواد مخدر در سال جاری، عنوان کرد: این میزان مواد کشف شده در چهارماه امسال در مقایسه با سال گذشته 25 درصد رشد داشته است.


وی ادامه داد: در این راستا 19 باند منهدم و 7 شرور حذف شده اند.


وی به آمار دستگیرشدگان در سال جاری اشاره و بیان کرد: از مجموع افراد دستگیر شده در چهار ماه سال جاری، 62 درصد اتباع خارجی و 38 درصد اتباع ایرانی بوده اند.

 

*نقش اشتغال زایی در کاهش جرایم و تخلفات 


وی خاطرنشان کرد: 83 درصد از دستگیرشدگان بیکار بوده اند که بیانگر نقش اشتغال زایی در کاهش جرایم و تخلفات است.


فرمانده انتظامی استان کرمان به جرایم فضای مجازی نیز اشاره و بیان کرد: جرایم این حوزه در سال جاری 34 درصد رشد داشته و در کنار آن، کشف جرایم این حوزه نیز 96.46 درصد بوده است.


وی ادامه داد: در حوزه جرایم فضای مجاری برداشت غیر مجاز اینترنتی ، مزاحمت های اینترنتی و کلاهبرداری اینترنتی بیشترین میزان وقوع را در سال جاری داشته اند.


فرمانده انتظامی استان کرمان در ادامه سخنان خود به اقدامات اجتماعی و فرهنگی پلیس نیز اشاره و بیان کرد: در چهار ماه امسال 500 جلسه با موضوعات آموزش پیشگیری از آسیب های اجتماعی در مدارس، مساجد، ادارات و اصناف برگزار شده است.


سردار بنی اسدی فر افزود: در چهار ماه امسال دو هزار و 500 مشاوره فردی در مراکز مشاوره پلیس ارائه شده و نتیجه آن این بوده که 63 درصد پرونده های مراجع قضایی منجر به صلح و سازش شده است.


وی یادآور شد: در سال جاری پنج مورد مقاله نیز دراین حوزه تالیف شده است و در کنار ان 30 هزار نسخه بروشور با موضوعات آموزشی و پیشگیری از آسیب های اجتماعی چاپ و توزیع شده است.


وی به چاپ و توزیع 50 هزار کتابچه با موضوع پیشگیری از آسیب های اجتماعی اشاره و بیان کرد: هفت طرح تحقیقاتی صنعتی و غیر صنعتی نیز در سال جاری مورد حمایت پلیس قرار گرفته است.


فرمانده انتظامی استان کرمان به انعقاد 10 تفاهم نامه با مراکز علمی و پژوهشی اشاره و افزود: در سال جاری یک جلد کتاب نیز در پلیس کرمان چاپ شده است.


وی به جذب 6 نخبه و استعداد برتر برای کاهش مدت سربازی نیز اشاره کرد.


وی در ادامه با اشاره به اینکه خبرنگاران، مطالبات مردم را از مسئولان و مطالبات بین بخشی را به خوبی مطرح می کنند، افزود: خبرنگاران با نیت خیر در مسیر اجرای وظایف خود گام بر می دارند و بی شک در این مسیر از رحمت خداوند برخوردار خواهند بود.


وی با بیان اینکه همواره در پلیس استان به دنبال تعامل مثبت و سازنده با اصحاب رسانه بوده ایم، گفت: در هر جا که شاهد بروز تخلف و جرمی باشیم به معنای کم بودن اقدامات فرهنگی است و در این بین رسانه ها برای توسعه فرهنگی، نقش خود را به خوبی ایفا کرده و می کنند.


سردار بنی اسدی فر بر توسعه مشارکت های مردمی با پلیس تاکید کرد و ادامه داد: هر جا مشارکت مردم با پلیس در اجرای ماموریت های آن همراه بوده، موفقیت های بسیار بالا و تاثیرگذار بوده است.

در پایان این نشست توسط سردار بنی اسدی فر، فرمانده انتظامی استان کرمان از خبرنگاران تجلیل شد.


انتهای پیام/س

احساس امنیت از خود امنیت مهم تر است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.