7 شکارچی غیر مجاز ایوان در دام پلیس

رئیس اداره محیط زیست ایوان گفت: ماموران یگان حفاظت هفت شکارچی متخلف که اقدام به شکار غیر مجاز کرده بودند را دستگیر کردند.

7 شکارچی غیر مجاز ایوان در دام پلیس

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام،علی محمودی اعلام کرد: هفت شکارچی متخلف اقدام به زنده گیری هشت قطعه کبوتر جنگلی، 2 قطعه کبک و زنده گیری 2 قطعه سحره طلایی کرده بودند.

محمودی اضافه کرد: از این افراد پنج قبضه اسلحه ساچمه زنی مجوزدار، 2 اسلحه ساچمه زنی غیر مجاز قاچاق و مقادیری فشنگ توسط ماموران کشف و پنج پرونده در این خصوص تشکیل و این افراد برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شدند.

وی افزود: در حال حاضر پنج نفر محیط بان از مناطق زیستی و حفاظت شده شهرستان مراقبت می کنند اما این تعداد نسبت به وسعت مناطق تحت مدیریت و حیات وحش کم است و در صورت افزایش محیط بانان، بهتر می توان از حیات وحش مراقبت کرد.

رئیس اداره محیط زیست ایوان اظهار کرد: علاوه بر محیط بانان ذکر شده پنج نیروی اداری و ستادی نیز با نیروهای ثابت با حضور خود در راستای جلوگیری از تخلفات زیست محیطی در این منطقه خدمت رسانی می کنند.

محمودی تاکید کرد: با توجه به گرمای هوا علاوه بر مشکل کمبود آب، خشکی درختان بلوط، بهره برداری بی رویه از سفره های آب زیرزمینی و تخریب زیستگاه های طبیعی، وجود اسلحه های ساچمه زنی و شکاری فراوان در دست مردم و زنده گیری پرندگان از مشکلات زیست محیطی این منطقه است.

وی با بیان اینکه شهروندان هنگام تفریح در مناطق طبیعی از صدمه زدن به گیاهان و حیات وحش خودداری کنند، گفت: محیط زیست سالم یعنی روح شاداب و جسم سالم که باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

رییس اداره محیط زیست شهرستان ایوان تصریح کرد: از مردم بخصوص همیاران و دوستداران محیط زیست خواهشمندیم در راستای حفظ محیط زیست در صورت مشاهده هرگونه تخلف زیست محیطی مراتب را به سامانه 1540 اطلاع نمایند.

انتهای پیام/اس

دستگیری شکارچیان غیرمجاز در ایوان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.