اصفهان؛

گسترش آموزش پیشگیری از آسیب های اجتماعی در مدارس اصفهان

برنامه های پیشگیری از آسیب های اجتماعی از جمله مقابله با مواد مخدر در مدارس این استان در سال تحصیلی جدید گسترش می یابد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان اظهار داشت: سال گذشته طرح پیشگیری و مقابله بامواد مخدر بصورت آزمایشی در مدارس شهرستان فلاورجان در قالب طرح کرامت اجرا شد.

عبدالرضا رئیسی گفت: دو شهرستان ملایر و فلاورجان در استان های همدان و اصفهان به عنوان آزمونه اجرای طرح ملی کرامت در راستای مبارزه با مواد مخدر انتخاب شده اند و قرار است این طرح در سایر شهرستان ها نیز اجرایی شود.

وی افزود: هدفگذاری آموزش و پرورش استان اصفهان این است که طی برنامه ششم توسعه، همه دانش آموزان زیر پوشش طرح کرامت قرار گیرند.

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان اضافه کرد: براساس این طرح، بیش از 60 درصد دانش آموزان و پدر و مادر آنها همراه با کارکنان آموزش و پرورش آموزش های پیشگیری و مقابله با مواد مخدر را فرا می گیرند.

رئیسی با اشاره به اینکه در سال تحصیلی گذشته طرح همیاران پیشگیری از آسیب های اجتماعی همزمان با سایر استان ها در برخی مدارس اصفهان اجرا شد، گفت: در سال تحصیلی گذشته، این طرح بصورت آزمایشی در نواحی سه و چهار آموزش و پرورش شهر اصفهان در 12 مدرسه اجرا شد.

وی با اشاره به اینکه از مشارکت دانش آموزان برای اجرای این طرح استفاده می شود، افزود: در سال تحصیلی جدید، اجرای این طرح در مدارس اصفهان گسترش می یابد.

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان با اشاره به اهمیت آموزش و پرورش در سنین نوجوانی و جوانی گفت: عواملی در طول زندگی انسان را تهدید می کند و لازم است این عوامل در سنین پایه شناسایی و دانش آموزان از سنین نوجوانی آموزش های لازم را برای مقابله با این تهدیدها فرا گیرند.

رئیسی در ادامه اظهاراتش با اشاره به اینکه ارائه این آموزش ها به دانش آموزان باعث می شود تا با سبک زندگی سالم آشنا شوند، گفت: تربیت انسان های سالم از نظر جسمی و روحی از وظایف آموزش و پرورش است.
وی نقش پدر و مادر دانش آموزان برای اجرای این طرح ها و فراگیری آموزش های مقابله با آسیب های اجتماعی را بسیار مهم و تاثیرگذار دانست و تصریح کرد: اگر برای اجرای این طرح ها، نقش تاثیرگذار والدین مورد توجه قرار نگیرد با مشکلاتی روبرو خواهیم شد و به همین دلیل برگزاری کارگاههای آموزشی مقابله با آسیب های اجتماعی برای والدین و کارکنان آموزش و پرورش مورد تاکید است.

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان تصریح کرد: برای اجرای طرح پیشگیری از آسیب های اجتماعی در مدارس اصفهان، 14 ارگان و دستگاه اجرایی با اداره کل آموزش و پرورس استان اصفهان همکاری می کنند.

 

 

اتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار