یاسوج؛

70 درصد تولیدات کشاورزی استان مازاد بر مصرف استان است

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: حدود 70 درصد تولیدات کشاورزی این استان مازاد بر مصرف داخل استان است و قابلیت فروش در سایر مناطق کشور یا صادرات را دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛  جعفر گوهرگانی گفت: میزان تولید سالانه انواع محصولات کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد حدود 850 هزار تن است.

وی افزود که حدود 25 تا 30 درصد این محصولات به مصرف مردم کهگیلویه و بویراحمد می‌رسد و مابقی نیز مازاد بر نیاز بوده و باید به خارج صادر یا در بازارهای داخلی فروخته شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: این استان در زمینه صادرات انواع محصولات کشاورزی به دیگر استان‌های کشور به دلیل کمبود سرمایه گذار برای خرید و بسته بندی آنها ضعیف بوده و دارای مشکلات متعددی است.

گوهرگانی عنوان کرد که انتظار می‌رود سرمایه گذاران بخش خصوصی کهگیلویه و بویراحمد با جدیت به این عرصه مهم وارد شود و مشکلات مربوط به صادرات محصولات کشاورزی استان را تا حدودی برطرف کنند.

وی ابراز داشت: سالانه حدود 16.5 میلیون عدد گل رز شاخه بریده در کهگیلویه و بویراحمد تولید می‌شود اما تولید کنندگان این محصول در استان توانایی صادرات آنها به بازارهای داخلی و یا خارجی را ندارند.

گوهرگانی گفت که کهگیلویه و بویراحمد از کمبود تاجر قوی در زمینه صادرات گل رز شاخه بریده رنج می‌برد.

سال گذشته بیش از 252 هزار و 600 تن انواع محصولات باغی در کهگیلویه و بویراحمد برداشت شد.

بیش از 20 درصد اشتغال کهگیلویه و بویراحمد مربوط به بخش کشاورزی است.

انتهای پیام/ش

کهگیلویه و بویراحمد افزون بر 270 هزار هکتار زمین کشاورزی دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.