قم؛

برگزاری چهارمین جشنواره بین‌المللی شعر حوزه در قم

مدیر مرکز فرهنگی هنری دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم از برگزاری چهارمین جشنواره بین‌المللی شعر حوزه (اشراق) در قم خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم؛  محمد حسنی صبح امروز در نشست خبری چهارمین جشنواره بین‌المللی شعر طلاب که در سالن کنفرانس مرکز همایش‌های غدیر برگزار شد، با اشاره به اینکه شعر، هنر سرآمد حوزه است، اظهار داشت: این هنر به لحاظ قدمت با شاکله و اهداف زبان حوزه‌های علمیه و دانش دینی قابل مقایسه با حوزه‌های دیگر نیست.

مدیر مرکز فرهنگی هنری دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم با اشاره به اهداف این جشنواره افزود: تشویق و ترغیب شاعران و هنرمندان حوزوی، تعامل با دیگر شاعران و نیز استعدادیابی از جمله اهداف به شمار می‌آید.

وی با بیان اینکه گفتمان سازی با توجه به اهداف حوزه انقلابی یکی از مهم‌ترین اهداف جشنواره شعر اشراق است، تصریح کرد: پر رنگ شدن جنبه بین المللی این دوره از جشنواره به 5 زبان فارسی و نیز عربی، انگلیسی و اسپانیولی در این دوره مورد توجه بوده است.

حسنی با بیان اینکه تلاش شد تا شعر دغدغه‌مند و زبان آگاه را در روح جشنواره جاری کنیم، عنوان کرد: نشست‌های جانبی در استان‌های مختلف از جمله گلستان، اهواز، مشهد و تبریز برگزار می‌شود.

مدیر مرکز فرهنگی هنری دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم با تاکید بر اینکه در این دوره از جشنواره اشراق بر بعد بین المللی آن تاکید شده است، ادامه داد: فراخوان این دوره از جشنواره به زبان‌های ترکی، اردو، عربی، انگلیسی و اسپانیولی است که بر محور نقد هنرمندانه جاهلیت مدرن  و وصف شکوهمندانه دفاع از حریم حرم اهل بیت (ع) است.

انتهای پیام/ت

برگزاری چهارمین جشنواره بین‌المللی شعر حوزه در قم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار