کرمانشاه؛

صادرات بیش از یک میلیون تن محصولات كشاورزی

مدیرتوسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت: بیش از یک میلیون و 232 هزار تن انواع محصولات کشاورزی از استان کرمانشاه در سال 95 صادر شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛بهمنی پور مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت: محصولات کشاورزی مختلفی صادر شده که شامل محصولات باغی و زراعی، محصولات دامی(سبک)، محصولات شیلاتی و آبزیان بود.


وی با اشاره به اینکه از صادرات فوق بیش از986 هزار تن باغی و زراعی بوده  گفت:ارزش این محصولات 14 هزار و 792 میلیارد ریال معادل 379هزار دلاربوده وحدود 30 تا 35 درصد صادرات محصولات باغی و زراعی مربوط به محصولات استان کرمانشاه بوده و مابقی محصولات نیز مربوط به سایر استانها بوده که از استان کرمانشاه صادر شده است.


وی محصولات باغی و زراعی صادر شده را شامل سیب زمینی، پیاز، گوجه فرنگی، خیار، هندوانه، بادمجان، فلفل دلمه‌ای، هویج و... برشمردو گفت: همچنین  صادرات دام زنده  به کشورهای حوزه خلیج فارس از دیگر صادرات استان است.


وی صادرات محصولات شیلاتی و آبزیان استان کرمانشاه را 256 تن بیان نمود و گفت: ارزش ریالی این محصولات 25 و هفت دهم میلیارد بوده که معادل ارزش دلاری آن 733 هزار دلار است که کل آن مربوط به تولیدات شیلاتی و آبزیان داخل استان است.


 مجموع تولیدات باغی و زراعی استان کرمانشاه 3 میلیون و 600 هزار تن، محصولات دامی 450 هزار تن و مجموعه تولیدات شیلات استان 11 هزار تن است.

 

انتهای پیام/ز

صادرات محصولات باغی و زراعی استان کرمانشاه

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار