قزوین ؛

اعلام نتایج اولیه کنکور

نتایج اولیه آزمون سراسری ۱۳۹۶ دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی اعلام شد.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛  رئیس سازمان سنجش آموزش عالی کشور گفت : نتایج اولیه داوطلبان به صورت کارنامه از طریق درگاه اینترنتی سازمان سنجش منتشر می‌شود.

خدایی افزود : دفترچه راهنمای انتخاب رشته هم در این سایت اینترنتی منتشر شده است و دفترچه راهنمای انتخاب رشته به صورت کاغذی نیز در روزنامه فروشی سراسر کشور توزیع می‌شود.

وی افزود : داوطلبانی که مجاز به انتخاب رشته می‌شوند باید از پنج شنبه ۱۹ مرداد تا دوشنبه ۲۳ مرداد برای انتخاب رشته و ثبت کدرشته محل‌های انتخابی به سایت سازمان سنجش مراجعه کنند.

نماینده تام الاختیار سازمان سنجش آموزش کشور در استان قزوین گفت : امسال در آزمون سراسری ورود به دانشگاه ها 15هزار و 117داوطلب از استان شرکت کردند .

به گفته عباس کاویانی ، از این تعداد داوطلب پنج هزار و 896 نفر دختر و 9 هزار و 221 نفر پسر هستند.

کاویانی، بیشترین تعداد شرکت کنندگان این آزمون را در استان قزوین مربوط به گروه تجربی با 54 درصد بیان کرد و گفت: 19 درصد از شرکت کنندگان در گروه انسانی ، 13 درصد نیز در گروه ریاضی،9 درصد در گروه زبان و4 درصد در گروه هنر هستند.

در سال جاری 930 هزار و 208 داوطلب در کشور ثبت نام کرد ند که داوطلبان استان قزوین با 15هزار و 117داوطلب 1.6درصد از داوطلبان کشور را تشکیل می دهند.

سال گذشته 13هزار و 619 داوطلب از استان قزوین در این آزمون شرکت کرده بودند که در سال جاری یک هزار و 498نفر به این تعداد افزوده شده است.

نتایج نهایی کنکور سراسری هفته دوم شهریور اعلام می شود .


انتهای پیام/.

نتیجه اولیه آزمون سراسری 96

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.