آیت الله جنتی در دیدار با رئیس مجلس سنای پاکستان:

ایران و پاکستان برای سرکوب تروریست‌ها باید سیاست مشترکی داشته باشند

رئیس مجلس خبرگان رهبری گفت: مسأله تکفیری‌ها و تروریست‌ها برای ایران و پاکستان تهدید است و این دو کشور باید در سرکوب اینها سیاست‌های مشترکی داشته باشند.

آیت الله جنتی با رئیس مجلس سنای پاکستان دیدار کردبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، آیت الله جنتی رئیس مجلس خبرگان رهبری پیش از ظهر امروز ( یکشنبه 15 مرداد ماه) با رضا ربانی رئیس مجلس سنای پاکستان  دیدار کرد.

آیت الله جنتی در دیدار با رئیس مجلس سنای پاکستان ضمن خیر مقدم به وی و هیأت همراه با اشاره به ویژگی‌های کم نظیر ایران اظهار کرد: ایران با هیچ کشوری در دنیا قابل مقایسه نیست و پس از پیروزی انقلاب اسلامی ویژگی‌های ممتازی دارد که برای بسیاری از کشور‌های دنیا قابل بهره‌برداری می‌باشد.

وی تصریح کرد: انقلاب اسلامی ایران در تاریخ دنیا بی سابقه و بی نظیر است. همه دنیا با ما یا دشمنی کردند یا بی طرف بودند و حمایت نکردند در عین حال قدرت ۲۵۰۰ ساله شاهنشاهی به لطف خداوند شکسته شد.

دبیر شورای نگهبان ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران علیرغم همه دشمنی‌های نظامی – سیاسی، اقتصادی و فرهنگی و تحریم‌های بی‌سابقه در ۳۷ سال گذشته با غیرت و اقتدار به حیات خود ادامه داده است.

وی خاطرنشان کرد: فلسفه قدرت نظام، اسلام ناب است و امام بزرگوارمان که در تمام طول تاریخ اسلام بعد از ائمه علیهم السلام عالم بی نظیری بود این انقلاب را رهبری کرد و مردم هم با وحدت کلمه از ایشان پیروی کردند.

 آیت الله جنتی افزود: این انقلاب در چهاردیواری ایران توقف نکرد و از مرز‌ها خارج و در کشور‌های مختلف عربی و افریقایی اثرگذار بود و تحولات بسیاری پس از پیروزی انقلاب در این کشور‌ها شاهد بودیم.

وی تأکید کرد: یکی از شعار‌های بسیار سازنده امام (ره) وحدت جامعه اسلامی در سراسر دنیا بود. ایشان تأکید داشتند که امت اسلامی، امت واحده هستند؛ شیعه و سنی با هم برادرند و باید با دشمنان مشترکشان مقابله نمایند و با دوستان مشترکشان پیوند داشته باشند.

رئیس مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: از مواضع حضرت‌عالی و مجلس سنای پاکستان درباره یمن تقدیر می‌کنم. شما تحت تأثیر سیاست‌های غلط دیگران قرار نگرفتید و نسبت به برادران مظلوم خودتان در یمن موضع خوبی داشتید.

وی افزود: رژیم صهیونیستی تنها دشمن ما و شما نیست و دشمنان سایر مسلمانان نیز هست و ان‌شاءا... همه باید در حمایت از مظلومین در فلسطین، یمن و بحرین با هم، وحدت کلمه داشته باشیم.

دبیر شورای نگهبان با اشاره به جنایت‌های داعش گفت: مسأله تکفیری‌ها و تروریست‌ها برای ما و شما تهدید است و الان هم در ایران و شرق کشورمان فعالیت‌هایی می‌کنند و در پاکستان و افغانستان مقر‌هایی دارند و فعالیت می‌کنند و این‌ها برای همه خطر هستند و ما باید در مقابل این‌ها و در سرکوب این‌ها با یکدیگر فعالیت‌ها و سیاست‌های مشترکی داشته باشیم.

وی در پایان بیان کرد: مجددا از تشریف‌فرمایی حضرتعالی و هیأت همراه به کشوری که خانه خودتان است، خوش‌آمد عرض می‌کنیم. واقعا شما به خانه خودتان تشریف آورده‌اید.

گفتنی است، در ادامه این دیدار سناتور میان رضا ربانی رئیس مجلس سنای پاکستان ضمن تأیید سخنان دبیر شورای نگهبان بر لزوم همکاری بیشتر دو کشور ایران و پاکستان در مسائل مختلف تأکید کرد و از آمادگی کشورش در این رابطه خبر داد.

انتهای پیام/

برای مشاهده تصاویر این دیدار اینجا کلیک کنید 

دیدار آیت الله جنتی با رئیس مجلس سنای پاکستان 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار