برگزاری جشنواره فیلم کوتاه سکانس بیداری در استان کرمانشاه

مسئول بسیج هنرمندان استان کرمانشاه از برگزاری جشنواره استانی فیلم کوتاه بسیج با عنوان سکانس بیداری خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان؛ صلاح‌الدین قره‌تپه  مسئول بسیج هنرمندان استان کرمانشاه از برگزاری جشنواره استانی فیلم کوتاه بسیج با عنوان «سکانس بیداری» خبر داد و گفت: فراخوان این جشنواره به همت سازمان بسیج هنرمندان استان منتشر شده است.

وی رشد و شکوفایی استعدادهای هنری بسیجیان، شناسایی نخبگان هنری، ایجاد رقابت سالم و سازنده در بین هنرمندان بسیجی برای خلق آثار برجسته و شاخص را از اهداف برگزاری این جشنواره برشمرد.

مسئول بسیج هنرمندان استان کرمانشاه گفت: این جشنواره در ۳ بخش، فیلم کوتاه بسیج، فیلم نامه نویسی و حمایت از آثار برگزار خواهد شد.

وی تصریح کرد: بخش فیلم کوتاه بسیج نیز در ۴ گونه تخصصی «کوتاه داستانی»، «مستند»، «نماهنگ» و «پویا نمایی» برگزار می‌شود که علاقه مندان با توجه به شرایط مندرج در فراخوان می‌توانند در آن شرکت کنند.

قره‌تپه افزود: در بخش فیلم‌نامه نویسی نیز متقاضیان می توانند فیلم نامه های خود را مطابق موضوعات درج شده در فرخوان تا تاریخ ۳۱ شهریور ۹۶ به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

وی ادامه داد: در بخش حمایت از آثار، از ساخت ۱۰ اثر۳ الی ۵ دقیقه ای برتر با موضوع شعار سال «اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال» و  همچنین براساس این فراخوان محورهای موضوعی جشنواره حمایت خواهد شد.

مسئول بسیج هنرمندان استان کرمانشاه در خصوص موضوعات و محورهای جشنواره نیز گفت: باز خوانی ارزش ها و آرمان‌های انقلاب اسلامی  شامل ولایت، رهبری، عدالت طلبی، استقلال، آزادگی، استکبار ستیزی و دین باوری، ایثار و شهامت و مهر ورزی از جمله محورهای جشنواره برای تولید آثار است.

وی بیداری اسلامی و مقاومت ملل «تبیین و تبلیغ اهداف و آرمان حرکت های اسلامی، تجلیل از قیام و مقاومت مردم به پا خواسته و ...» را از دیگر محورهای جشنواره برشمرد و گفت: «انتظار، امید و آرمان‌گرایی»، «مضامین آیینی، اجتماعی (مبتنی بر اصول خانواده، اخلاق و سبک زندگی ایرانی اسلامی)»، «مقابله با جنگ نرم شبکه های ماهواره ای و رسانه های استکباری علیه جمهوری اسلامی ایران» و «تحقق شعار سال (اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال)» از دیگر محورهایی است که علاقه مندان به حضور در جشنواره می‌توانند به آنها بپردازند.

قره‌تپه ادامه داد: همچنین علاقه مندان می توانند در قالب موضوعاتی چون «افشای جنایتهای گروهک تکفیری داعش و ...»، «زندگی ائمه اطهار و اهل بیت بویژه نقش حضرت فاطمه(س) در الگو سازی و نقش زن مسلمان در زندگی امروز»، «دفاع مقدس و نمود آن در استان، شهرستان و یا در محل زندگی شما» و «معرفی ارزشهای انقلابی و جهادی (محله، شهر، استان) و شخصیت های مردمی آن» به خلق اثر پرداخته و در این جشنواره شرکت کنند.

وی تاکید کرد: متقاضیان شرکت در جشنواره باید فرم ثبت نام و آثار خود را حداکثر تا پایان وقت اداری ۱۵ آذر ماه سال جاری به دبیرخانه جشنواره تحویل و یا ارسال کنند.

قره تپه خاطرنشان کرد: این جشنواره به همت سازمان بسیج هنرمندان استان کرمانشاه و با همکاری شهرداری کرمانشاه و انجمن سینمای جوان استان طی دی ماه امسال برگزار می‌شود.

منبع:مهر

انتهای پیام/س

فراخوان جشنواره فیلم کوتاه به همت سازمان بسیج هنرمندان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.