بجنورد؛

رشد 60درصدی آمار تصادفات در خراسان شمالی

آمار تصادفات در تیرماه گذشته در استان حدود ۶۰ درصد رشد داشته است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از  بجنورد؛ علیرضا حسین زاده رئیس پلیس‌راه خراسان شمالی گفت: در چهارماه نخست امسال، ۹۶ نفر در جاده‌های خراسان شمالی جان خود را از دست دادند که یک‌سوم این تعداد در جاده‌های فرعی رخ‌داده است.

وی افزود: مجموع تصادفات در محورهای استان در این مدت به ۸۰۳ فقره رسید درحالی‌که این رقم در مدت مشابه سال گذشته، ۷۲۵ فقره تصادف بود.

حسین زاده با بیان اینکه در اغلب تصادفات جاده‌ای خطای انسانی، عامل بروز حادثه مطرح می‌شود،گفت : بااین‌حال نمی‌توان نقش جاده و کیفیت آن را در جلوگیری از بروز حادثه نادیده گرفت.

وی با اشاره به محور بجنورد به جنگل گلستان و حجم ترددها در این مسیر، اظهار کرد: به نتیجه رسیدن و تکمیل این مسیر به‌عنوان یکی از شریان‌های حیاتی کل کشور، مطالبه افکار عمومی است.

سرهنگ حسین زاده تعداد دوربین‌های فعال ثبت تخلفات جاده‌ای در خراسان شمالی را ۹ دستگاه برشمرد و گفت: محورهای اسفراین به بجنورد، اسفراین به سبزوار، بجنورد به آشخانه و آشخانه به چمن بید هم در آینده نزدیک با این دوربین‌ها تجهیز خواهد شد.

وی همچنین از برخورد با مسافربرهای شخصی در خراسان شمالی خبر داد و افزود : در چهارماه نخست امسال، دو هزار و ۲۵۳ مورد اعمال قانون در این خصوص انجام‌شده است.

گفتنی است : ضعف حمل‌ونقل عمومی در محورهای استان ازجمله عوامل مهم تخطی از قانون و فعالیت مسافربرهای شخصی شده است.

انتهای پیام/آ

حوادث رانندگی در جاده‌های خراسان شمالی ۹۶ قربانی گرفت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.