سنندج؛

ضرورت تلاش برای همگانی‌کردن ورزش‌های بومی محلی

مدیرکل ورزش و جوانان کردستان گفت: هدف هیأت بازی‌های بومی محلی باید همگانی‌کردن ورزش‌های بومی محلی باشد زیرا هویت و فرهنگ ما بسته به این بازی‌ها است.  

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از سنندج ؛حامد جولایی پیش از ظهر امروز در مجمع انتخاباتی هیأت بازی‌های بومی و محلی که در محل اجتماعات اداره کل ورزش و‌جوانان کردستان برگزار شد،گفت: ورزش‌های عشایری و روستایی در کردستان گذشته جایگاه خوبی داشته است و خوشبختانه در دولت دوازدهم نگاه ویژه به بخش روستایی و‌ عشایری شده است.

 مدیرکل ورزش و جوانان استان کردستان افزود: در برنامه ششم توسعه از سوی دولت اعتباری برای کمک به ساخت زیر ساخت‌های روستایی در نظر گرفته شده است  و این نشان از نگاه ویژه این دولت به عشایر و روستاییان کشور دارد.

 وی با اشاره به کمک ۲۰ میلیون تومانی اداره کل پس از انتخابات این مجمع، بیان کرد: این میزان اعتبار برای کمک به هیأت شهرستان‌ها در نظر گرفته شده است و امیدواریم کاندید انتخاب شده تنها به مرکز توجه نکند.

 مدیرکل ورزش و جوانان کردستان در ادامه با اشاره به شناسایی برخی از بازی‌های بومی محلی که مهجور واقع شده است، افزود: هدف این هیأت باید همگانی‌کردن ورزش‌های بومی محلی باشد زیرا هویت و فرهنگ ما بسته به این بازی‌ها است.

وی با اشاره به یک هزار و ۷۰۰ روستا در کردستان افزود:  باتوجه به این میزان روستا تنها ۲ هزار و ۴۰۰ ورزشکار سازمان یافته در این رشته فعالیت دارند و این تعداد باید افزایش یابد.

انتهای پیام/ م ح

دولت نگاه ویژه به روستایان و عشایر دارد

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.