بیانیه اتحادیه اروپا به مناسب سفر موگرینی به تهران

سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا بیانیه‌ای را به مناسب سفر فدریکا موگرینی مسئول امور خارجی و سیاست امنیتی اتحادیه اروپا به تهران برای مراسم تحلیف رئیس جمهوری منتشر کرد.

بیانیه اتحادیه اروپا به مناسب سفر موگرینی به تهرانبه گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا بیانیه‌ای را به مناسب سفر فدریکا موگرینی مسئول امور خارجی و سیاست امنیتی اتحادیه اروپا به تهران برای شرکت در مراسم تحلیف رئیس جمهوری کشورمان منتشر کرد. در این بیانیه آمده است:

امروز، 5 آگوست، فدریکا موگرینی، نمانیده عالی اتحادیه اروپا در امور خارجی و سیاست امنیتی و معاون رئیس کمیسیون اروپایی از تهران بازدید کرد تا در مراسم تحلیف رئیس جمهور حسن روحانی شرکت کند.

به این مناسبت، وی دیدارهایی دوجانبه با حسن روحانی رئیس جمهوری، جواد ظریف وزیر خارجه و علی‌اکبر ولایتی مشاور سیاست خارجی رهبر ایران داشت و در یک میزگرد گفتگو در شورای سیاست خارجی به ریاست کمال خرازی، وزیر خارجه پیشین ایران شرکت کرد.

در دیدارهای دوجانبه، نماینده عالی (اتحادیه اروپا) در جایگاه خود به عنوان هماهنگ‌کننده کمیسیون مشترک برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) وضعیت اجرای توافق هسته‌ای را مورد بحث و بررسی قرار داد. وی عنوان کرد که برجام براساس شش گزارش آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بر اساس اهداف خود و نتایج اقتصادی ناشی از برداشتن تحریم‌های اقتصادی و مالی هسته‌ای به پیش می‌رود. نماینده عالی (اتحادیه اروپا) بار دیگر نسبت به پایبندی مستحکم اتحادیه اروپا به این توافق تصریح کرد و اهمیت تاریخی آن، ابعاد چندجانبه و اهمیت آن برای ثبات منطقه‌ای و جهانی را یادآوری کرد. وی بر ضرورت اجرای کامل و مؤثر توافق از سوی تمامی طرف‌ها طی تمامی دوره زمانی آن تأکید کرد.

نماینده عالی (اتحادیه اروپا) همکاری‌های دوجانبه بین اتحادیه اروپا و ایران را در حوزه‌های مختلف بررسی کرد. هر دو طرف بر علاقه خود برای گسترش این همکاری و اینکه گفتگوها در نشست آتی «گفتگوهای سطح بالا» ادامه خواهد یافت، تأکید کردند.

نماینده عالی (اتحادیه اروپا) با همتایان خود درباره وضعیت منطقه رایزنی کرد. وی حمایت خود از سازوکاری منطقه‌ای برای دیالوگ را اعلام کرد. وی همچنین ضرورت یافتن فوری یک راه‌حل سیاسی برای نزاع در سوریه را مورد بحث و بررسی قرار داد.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

اتحادیه اروپا به بهانه سفر موگرینی به ایران بیانیه صادر کرد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.