آیت‌الله آملی‌لاریجانی در مراسم تحلیف:

با تحلیف رئیس‌جمهور دوره جدیدی در حیات سیاسی گشوده می‌شود

رئیس قوه قضاییه گفت: با تحلیف در این مجلس دوره جدیدی در حیات سیاسی کشور گشوده می‌شود.

رئیس قوه قضاییهبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ آیت‌الله صادق آملی لاریجانی رئیس قوه قضاییه در صحن علنی امروز (شنبه 14 مرداد ماه) خانه ملت در مراسم تحلیف حجت‌الاسلام حسن روحانی، اظهار داشت: بر خود لازم می‌دانم از حضور باشکوه مردم عزیز ایران اسلامی که با شرکت بیش از 40 میلیون نفری در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، جمهوریت نظام را به رخ عالمیان کشیدند و به دشمنان کینه توز این انقلاب نشان دادند که پس از گذشت 40 سال قدرتمندانه و با اعتقاد راسخ پای آرمان‌های نظام اسلامی ایستاده‌اند تشکر کنم.

آیت‌الله آملی لاریجانی افزود: امروز انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی علی رغم توطئه‌های مستمر دشمنان با حضور مردم در صحنه به حیات مقتدرانه و عزتمندانه خود ادامه می‌دهند.

رئیس قوه قضاییه گفت: مسئولان این کشور براساس اصل ششم قانون اساسی جمهوری اسلامی مستقیم یا غیرمستقیم با اتکا به آرای عمومی در مسند خدمت قرار می‌گیرند و بر اساس بند هشتم اصل سوم قانون اساسی دولت مکلف است همه امکانات خود را برای جلب مشارکت آرای مردم در تعیین سرنوشت سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی به خوبی به کار گیرد.

وی ادامه داد: اینجانب به عنوان رئیس قوه قضاییه با افتخار اعلام می‌کنم؛ جمهوری اسلامی ایران امروز با اتکا به آموزه‌های دینی و تمدن قدیمی خود از جمله کشورهای بزرگ جهان است که علی رغم تهدیدات فراوان از سوی استکبار جهانی توانسته سکان‌دار استقلال، آزادی و مظهر مردم سالاری دینی در منطقه و جهان باشد.

آیت‌الله آملی لاریجانی گفت: مردم سالاری دینی نظام سیاسی مبتنی بر آرای مردم و آموزه‌های دینی و ارزش‌های اخلاقی است.

رئیس قوه قضاییه تأکید کرد: فلسفه سیاسی نهفته در این نظام سیاسی فلسفه‌ای دقیق هم از جهات هستی شناسانه و متافیزیکی و هم از جهات معیاری و ارزشی است و از پارادوکس‌های نظام لیبرال دموکراسی خالی است، قانون اساسی جمهوری اسلامی مبین این نظام سیاسی و فلسفه آن است.

وی ادامه داد: با تحلیف در این مجلس باشکوه دوره جدیدی در حیات سیاسی کشور گشوده می‌شود، متن سوگندی که رئیس جمهور یاد می‌کند بسیار مهم و قابل توجه است.

آیت‌الله آملی لاریجانی اضافه کرد:‌ اصول قانون اساسی اصولی مهم، مترقی و جامع‌الاطراف است که با مداقه مجلس خبرگان قانون اساسی تدوین و با رأی قریب به 98 درصدی مردم به تأیید قاطبه ملت رسیده است.

رئیس قوه قضاییه تأکید کرد: بنیاد‌ی‌ترین مبنای قانون اساسی این نگاه توحیدی است که در سراسر این میثاق ملی حضور دارد و به خصوص در اصل دوم بدان تصریح شده است، جمهوری اسلامی نظامی‌است برپایه ایمان به خدای یکتا، لااله الاالله و اختصاص حاکمیت و تشریع او و لزوم تسلیم در برابر امر او.

وی بیان داشت:‌ نگاه توحیدی است که در سیاست خارجی و روابط بین‌الملل می‌گویند از هیچ قدرتی جز خدا نترسید.

آیت‌الله آملی لاریجانی افزود: نگاه توحیدی است که می‌گوید هدف از حکومت رشد دادن انسان و حرکت به سوی خدا و نظام الهی است.

رئیس قوه قضاییه عنوان کرد:‌ نگاه توحیدی است که انسان را به عدالت فرا می‌خواند.

وی گفت: ضمن تبریک و تهنیت به رئیس جمهور محترم و آرزوی توفیق ایشان عرض می‌کنم نیک بنگرید که تلاش‌ها و اقدامات شما در ترازوی نگاه توحیدی چگونه است و مسلم بدانید هر قدمی که در این طریق و بر این اساس بردارید همه از آحاد ملت، مسئولان و دلسوزان نظام حامی و همکار شما خواهند بود.

آیت‌الله آملی لاریجانی بیان داشت: اینجانب به عنوان رئیس قوه قضاییه هر خدمتی در این مسیر میسر باشد دریغ نخواهد کرد.

رئیس قوه قضاییه تصریح کرد: امروز نظام اسلامی ما نیازمند مجاهدت‌ها، تلاش‌های خالصانه آحاد ملت و خصوصا مسئولان متعهد کشور است، خداوند در این طریق دشوار یار و مددکارتان باشد.

انتهای پیام/

سخنرانی آیت‌الله آملی لاریجانی در مراسم تحلیف

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار