اصفهان؛

تولید سالانه یک میلیون و 200 هزار قطعه زالوی طبی در اصفهان

یک واحد تولیدی در اصفهان سالانه یک میلیون و 200 هزار قطعه زالوی طبی استریل را زیر نظر انجمن زالو درمانی انگلستان تولید می کند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان وبه نقل از عضو هیات مدیره انجمن متخصصان علوم دامی اصفهان اعلام کرد: با تولید سالانه بیش از یک میلیون و 200 هزار قطعه زالوی طبی استریل، اصفهان به عنوان بزرگترین تولید کننده زالوی طبی استریل کشور شناخته می شود.
سعید صفوی پور افزود: واحد تولیدی مذکور نماینده انجمن زالو درمانی انگلستان بوده و دارای 20 مزرعه پرورش و تکثیر زالو است.

وی اظهار کرد: با راه‌اندازی این واحد از انقراض 'زالوی آرواره دار بی خرطوم' به عنوان نخستین گونه زالوی ایرانی جلوگیری شد.

وی که دانشجوی دکترای تخصصی تغذیه دام دانشگاه آزاد اصفهان و عضو انجمن زالو درمانی انگلستان است، افزود: طرح پرورش و تکثیر زالوی طبی استریل، پُر سود، کم هزینه و با برنامه ‌ریزی لازم برای ایجاد اشتغال جوانان است.
صفوی پور با بیان اینکه نیاز کشور به زالوی طبی روزانه 2 میلیون قطعه است، تصریح کرد: بیش از 50 درصد آن از طریق واردات قاچاق تامین می شود.

وی با تاکید براهمیت تولید زالوی طبی در داخل کشور خاطرنشان کرد: سازمان بسیج سازندگی استان اصفهان در تفاهم نامه‌ای با واحد تولیدی مذکور در قالب طرح اقتصاد مقاومتی به دنبال پرورش صنعت زالوی طبی است.
تولید و پرورش زالوی طبی به منظور استفاده در زالو درمانی (Hirudotherapy) یکی از صنایع پر سود و کم هزینه است که فرصت های شغلی بسیاری را به طور مستقیم و غیر مستقیم ایجاد می کند.

به گفته برخی کارشناسان، هر قطعه زالوی بالغ در اروپا۱۱ دلار به فروش می رسد یعنی ارزش هر چهار تا پنج قطعه زالو معادل یک بشکه نفت اوپک است.

زالو مصارف زیادی دارد و علاوه بر موارد درمانی در تولید مواد آرایشی‌ و بهداشتی نیز کاربرد دارد.

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.