اردبیل؛

افزایش 10 درصدی میزان صادرات در استان اردبیل

میزان صادرات در سه ماهه نخست امسال در سطح استان اردبیل نسبت به مدت مشابه خود در سال گذشته 10 درصد افزایش یافته است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل،سیدحامد عاملی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل در دیدار با فرماندار شهرستان نمین اظهار داشت: میزان صادرات سه ماهه نخست امسال در سطح استان اردبیل نسبت به مدت مشابه خود در سال گذشته 10 درصد افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه عمده صادرات که از گمرکات رسمی استان به ثبت رسیده است شامل محصولات کشاورزی و مصنوعات پلاستیک بوده است، گفت: سال گذشته بالغ بر 56 میلیون دلار از محصولات تولیدی استان به کشورهای خارجی صادر شده بود.

عاملی افزود: استان اردبیل در زمینه‌های شیرآلات نفت و گاز، قطعات الکترونیکی خودرو، صنایع غذایی و ساختمان جزو تولیدکنندگان سرآمد منطقه خاورمیانه به حساب می‌آید و تلاش و جدیت بر این است تا بتوانیم صادرات این محصولات را از استان افزایش دهیم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل با اشاره به حمات از واحدهای تولیدی و معدنی در استان اردبیل تصریح کرد: علاوه بر واحدهای صنعتی، از این پس واحدهای معدنی و تولیدی استان نیز می‌توانند از وام‌های رونق تولید استفاده کنند.

وی با اشاره به اینکه از سال 92 تاکنون یک هزار و 160 مجوز سرمایه‌گذاری صنعتی در استان اردبیل صادر شده است،گفت: این میزان مجوز معادل 80 درصد کل سرمایه‌گذاری‌های صورت گرفته در قبل از  سال 92 است.

عاملی در ادامه بیان کرد: در همین بازه زمانی بیش از 300 طرح نیمه تمام صنعتی در استان تکمیل شده و وارد چرخه صنعتی شده‌اند که خود این رقم معادل 30 درصد کل طرح‌های قبلی بوده است.

 

انتهای پیام/ع

افزایش میزان صادرات در استان اردبیل

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.