مدیر عامل شرکت ملی پخش و پالایش فرآورده های نفتی گفت: میزان بنزین تولیدی پالایشگاه ستاره خلیج فارس در شهریور ماه امسال به 11 میلیون لیتر در روز خواهد رسید.

تولید روزانه 11 میلیون لیتر بنزین پالایشگاه ستاره خلیج فارسبه گزارش خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، عباس کاظمی مدیر عامل شرکت ملی پخش و پالایش فرآورده های نفتی در حاشیه مراسم توافق نامه پروژه ارتقای کیفی پالایشگاه نفت تبریز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: مصرف متوسط روزانه بنزین 79 میلیون لیتر برآورد شده است و از نظر میزان ذخایر بنزین سوپر، بنزین یورو و بنزین معمولی بطور کلی بالغ بر یک میلیارد لیتر در دسترس داریم و در واقع هیچ مشکلی در زمینه ذخایر سوختی و میزان آنها نداریم. 

وی ادامه داد: امسال در مجموع حجم واردات  بنزین کمتر از 12 میلیون یعنی نزدیک به 11 و نیم میلیون لیتر بوده است.

 مدیر عامل شرکت ملی پخش و پالایش فرآورده های نفتی با بیان اینکه در حال حاضر پالایشگاه ستاره خلیج فارس روزانه 7میلیون لیتر بنزین تولید می‌کند، افزود: طبق  برنامه ریزی های انجام شده تا شهریورماه این میزان بنزین تولیدی به 11 میلیون لیتر خواهد رسید.

 کاظمی ادامه داد: مجموعاً از زمان راه اندازی پالایشگاه ستاره خلیج فارس تا کنون این مجموعه بیش از 300 میلیون لیتر بنزین وارد بازار کرده است.

 وی بیان داشت: فاز نخست پالایشگاه ستاره خلیج فارس تقریباً تکمیل شده و در حال تثبیت عملیاتی است، فاز 2 هم سال آینده وارد مدار خواهد شد.

 مدیر عامل شرکت ملی پخش و پالایش فرآورده های نفتی با اشاره به اینکه قراردادهای تجاری پالایشگاه تبریز و اصفهان امضا شده افزود: پالایشگاه های تهران و بندرعباس نیز پیشرفت های خوبی داشته و برای انجام فاینانس آنها در حال مذاکره هستیم،  از آنجایی که امضای این گونه از قراردادها به گونه ای الزام آور است از این رو تا 1404 باید میزان مازوت مصرفی پالایشگاه ها را به کمتر از 10درصد برسانیم.

 کاظمی تصریح کرد: پالایشگاه اصفهان با شرکت دایلم و با میزان سرمایه گذاری 2 میلیارد یورویی در حال مذاکره است.

 وی در خصوص امضای تفاهم نامه امروز پروژه ارتقای کیفی پالایشگاه نفت تبریز با کره جنوبی گفت: با تحقق این پروژه میزان مازوت تقریباً به صفر خواهد رسید و بعد از اینکه قرارداد تجاری و قرارداد مالی امضا شد، ظرف مدت 48 ماه پروژه مذکور عملیاتی خواهد شد، البته زمان شروع آن بستگی به پیشرفت مذاکرات و پیشرفت روابط بانک مرکزی با اگزیم بانک کره دارد و اینها به واقع زمان بر هستند.

 انتهای پیام/

میزان ذخایر بنزین کشور یک میلیارد لیتر است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار