الشرق الأوسط فاش کرد:

پادشاه اردن برای دیدار با محمود عباس به رام‌الله می‌رود

در پی تشدید بحران در روابط امان-تل‌آویو، ملک عبدالله دوم روز دوشنبه به رام‌الله سفر و بدون دیدار با مقامات رژیم صهیونیستی، این شهر را ترک می‌کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روزنامه سعودی الشرق الأوسط، منابع بلندپایه فلسطینی فاش کردند، پادشاه اردن روز دوشنبه به رام‌الله سفر و با محمود عباس دیدار خواهد کرد.

الشرق الأوسط نوشت در چارچوب تحولاتی که برخی منابع دیپلماتیک اسرائیلی آن را نشان دهنده تشدید آشکار بحران (بین تل‌آویو و) امان قلمداد کردند، و نیز در پی تعرض اخیر اسرائیل به مسجدالأقصی، برخی منابع عالی‌رتبه فلسطینی و اسرائیلی فاش کردند: ملک عبدالله دوم، پادشاه اردن، دوشنبه آینده برای دیدار نمایشی با محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین و بررسی راه‌های ادامه هماهنگی و همکاری میان دو کشور به مقر ریاست این تشکیلات در رام‌الله سفر خواهد کرد. 

این منابع افزودند: ملک عبدالله با بالگرد شخصی خود به این سفر چند ساعته خواهد رفت و پس از آن بدون دیدار با مسئولان اسرائیلی به امان بازخواهد گشت.

الشرق الأوسط نوشت: منابع سیاسی اسرائیلی این دیدار را اقدامی تنش‌زا دانستند که به طور کلی، بیانگر شدت خشم پادشاه اردن از کابینه اسرائیل و بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر آن، پس از بحران مسجدالأقصی است.

یکی از سفرای سابق رژیم صهیونیستی در اردن گفت: اسرائیل اکنون تاوان رفتارهای کودکانه و تحریک‌آمیز نتانیاهو را می‌پردازد، که یکی از افسران امنیتی سفارت اسرائیل را که بی‌رحمانه دو نفر از شهروندان اردنی را کشته بود، با خنده و شوخی مورد استقبال قرار داد.

به نوشته الشرق الأوسط، علاوه بر درخواست اردن برای محاکمه افسر صهیونیست به اتهام قتل (دو اردنی)، مقامات این کشور هم اکنون خواستار تغییر همه کارکنان سفارت رژیم صهیونیستی از جمله سفیر فعلی و افسران امنیتی آن هستند.

انتهای پیام/

سفر ملک عبدالله دوم به رام‌الله بدون دیدار با مقامات صهیونیست 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۰ ۱۴ مرداد ۱۳۹۶
چرااا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۰ ۱۴ مرداد ۱۳۹۶
چرااا
آخرین اخبار