یاسوج؛

بهره مندی 70روستای لوداب بویراحمد از نعمت آب آشامیدنی سالم

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی کهگیلویه وبویراحمد گفت: با بهره برداری از مجتمع آبرسانی لوداب جمعیتی حدود هفت هزار و 500 نفر از نعمت آب آشامیدنی سالم برخوردار خواهند شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛  فیض الله پاسره گفت: میزان اعتبار تخصیص یافته برای اجرای این طرح افزون بر 49 میلیارد ریال است.

بخش لوداب به مرکزیت شهر گراب شامل دهستان‌های لوداب و چین از توابع شهرستان بویراحمد و در فاصله حدود 150 کیلومتری یاسوج مرکز استان کهگیلویه وبویراحمد واقع شده است.

وی تاکید کرد که اعتبار مورد نیاز برای طرح آبرسانی به روستاهای چین لوداب یکی از محرومترین مناطق کهگیلویه وبویراحمد از محل صندوق توسعه ملی تامین شده و ظرف هفته جاری عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد.

وی میزان اعتبار تخصیص یافته برای اجرای این طرح را افزون بر 20 میلیارد ریال و با حجم عملیات 15 کیلومتر شبکه و خط انتقال و 2 باب مخزن ذخیره آب ذکر کرد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی کهگیلویه وبویراحمد تاکید کرد که 381 میلیارد ریال از محل بند «ج» تبصره پنج قانون بودجه سال 1394 صندوق توسعه ملی برای اجرای 18 مجتمع آبرسانی روستایی این استان تخصیص یافته است.

  اعتبار برای 18مجتمع آبر‌سانی روستایی در قالب 470 روستا تخصیص یافته است 

107 هزار نفر از جمعیت روستایی کهگیلویه و بویراحمد با بهره برداری و تکمیل این مجتمع‌های آبرسانی از نعمت آب آشامیدنی سالم برخوردار خواهند شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی کهگیلویه و بویراحمد گفت که هم اینک افزون بر 100 طرح و مجتمع آبرسانی روستایی در سطح این استان با اعتباری افزون بر یکهزار و 143 میلیارد ریال در حال اجراست.

پاسره بیان کرد که تاکنون افزون بر 800میلیارد ریال از این میزان اعتبار تخصیص یافته است.

وی یادآور شد که با بهره برداری و اجرای این تعداد طرح، تحول عظیمی در شاخص آبر‌سانی به روستاهای این استان رخ خواهد داد.

شاخص بهره‌مندی از آب سالم در این استان هم اینک با پنج درصد افزایش نسبت به سال 92 از 68 درصد به حدود 74 درصد رسیده است.

 

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.