اسلامی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

قوای سه گانه در اجرای سیاست‌های کلی انتخابات عزم جدی داشته باشند

عضو حزب مؤتلفه اسلامی گفت: اجرای سیاست‌های کلی انتخابات از سوی قوای سه گانه نیازمند عزمی جدی و کاری جهادی است.

ابلاغ سیاست های کلی انتخابات از سوی رهبر انقلاب ضروری است محمد مهدی اسلامی عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ درباره ضرورت اجرای سیاست های کلی انتخابات که از سوی رهبری ابلاغ شده اند، اظهار داشت: اهمال قوای سه گانه در عملیاتی شدن سیاست های کلی انتخابات که از سوی مقام معظم رهبری ابلاغ شده موجب تبدیل فرصت ها به تهدید شد.

وی افزود: برخی اختلال‌ها طی برگزاری دوازدهمین انتخابات ریاست جمهوری اثبات کرد که  ابلاغ سیاست های کلی انتخابات از سوی مقام معظم رهبری ضروری است، اما اقدام جهادی در راستای عملیاتی شدن آن از سوی متصدیان امر محقق نشد. 

اسلامی تصریح کرد: ابلاغیه رهبری در مهرماه سال گذشته منتشر شد و فرصت کافی برای عملیاتی شدن آن توسط قوای سه گانه بود، اما انجام چنین کاری نیازمند عزمی جدی و کاری جهادی است.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی بیان داشت: یکی از مواردی که در انتخابات اخیر شاهد آن بوده ایم، بسیج وزارتخانه ها برای دفاع از رئیس جمهور همزمان با مناظره‌ها بود، در حالی که طبق بند 16 این ابلاغیه ورود نیروهای مسلح، قوای سه‌گانه اعم از وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های تابع آنها، دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی، سازمان‌ها، نهادها و شرکت‌های دولتی و نهادهای عمومی در دسته‌بندی‌های سیاسی و جناحی انتخاباتی و جانبداری از داوطلبان ممنوع است. 

وی سیاست های انتخاباتی را رافع دغدغه‌های طرح شده از سوی همه جناح ها دانست و تاکید کرد: اگر در فرصت باقی‌مانده تا انتخابات آینده دولت لایحه مورد نیاز برای عملیاتی سازی این  موضوع را به مجلس بفرستد و سیاست ها تبدیل به قانون شود، شورای نگهبان نیز وظایف محوله را انجام دهد در نتیجه بسیاری از منازعات سیاسی که تهدیدزا است، مرتفع خواهد شد و نه شاهد  جنجال سازی معاندین درباره تأیید صلاحیت ها خواهیم بود، نه شبهه ای درباره سلامت انتخابات مطرح می‌شود، همچنین  تخلفاتی که منجر به فریب افکار عمومی می‌شود مجال نقش آفرینی نخواهد یافت.

عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی در پایان خاطر نشان کرد: برخی سستی‌ها و اهمال‌ها، هزینه‌های دراز مدتی برای نظام خواهد داشت و فرصت انتخابات را تبدیل به تهدید خواهد کرد.

انتهای پیام/

 

اجرای سیاست های کلی انتخابات

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار