مشهد ؛

عملیاتی شدن طرح روستای سالم در 8 روستای تربت جام

مدیر بهداشت و محیط حرفه ای دانشکده علوم پزشکی تربت جام ازعملیاتی شدن طرح روستای سالم در در 8 روستا و دو محله شهری شهرستان تربت جام خبر داد .

عملیاتی شدن طرح روستای سالم در 8 روستای تربت جامبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از مشهد؛ محمود رضا دیدار احمدی مدیر بهداشت و محیط حرفه ای دانشکده علوم پزشکی تربت جام با اشاره به اینکه این طرح از نیمه دوم امسال در تربت جام اجرا می شود، گفت: الگوی این طرح از سازمان جهانی که مربوط به 10 سال پیش است گرفته شده و آن را منطبق با شرایط داخل استان و وضعیت منطقه اجرا خواهیم کرد.

وی گفت: در سطح هر بخش از بخش های تربت جام یک روستا را به عنوان پایلوت انتخاب کردیم و قرار است 30 روستا ی توابع تربت جام برای اجرای این طرح کارشناسی شود.

دیدار احمدی روحیه مشارکت پذیری مردم، وجود پتانسیل های مناسب روستا را از مشخصه های مهم و اصلی روستا جهت پایلوت شدن برشمرد وافزود: ما باید به جایی برسیم که این طرح در تربت جام نهادینه شود و از آنجائی که این نوع روستاها از سطحی ضعیف به عالی می رسند الگویی برای سایر روستاهای شهرستان خواهند شد.

مدیر بهداشت و محیط حرفه ای دانشکده علوم پزشکی تربت جام ادامه داد : یکی از اهداف این برنامه امرار معیشت پایدار در سطح روستا، توانمند سازی جوامع و استفاده از پتانسیل های خود روستا است به گونه ای که منجربه کارآفرینی و ایجاد اشتغال شود.

دیدار احمدی، مشارکت مردم را اساس این طرح دانست و گفت: مجموعه ای از کارهایی که مرتبط به بحث سلامت و بهداشت محیط است در این روستاها انجام می شود و بر زیبا سازی و توانمند سازی روستا توجه ویژه ای داریم.

وی افزود: از آنجایی که برای معرفی یک روستا به عنوان روستای سالم باید به همه ابعاد آن از جمله زیرساخت ها توجه داشت برای اجرایی شدن این طرح در تمام روستاهای استان نیازمند زمان هستیم.

انتهای پیام // م.ط
 




تاکید بر زیبا سازی و توانمند سازی روستاها

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.