خطیب جمعه قم؛

توجه به معیشت مردم در الویت رئیس جمهوری باشد/امیدواریم امسال حج همراه با آرامش و امنیت برای زائران باشد

امام جمعه قم با بیان این که فرصت کم است و برای انجام کارها باید الویت بندی شود گفت: توجه به معیشت مردم در الویت کاری رئیس جمهور باشد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم؛آیت الله حسینی بوشهری، امام جمعه قم، ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه با اشاره به مراسم تنفیذ ریاست جمهوری عنوان کرد: مقام معظم رهبری نکات مهمی را در این جلسه بیان کردند و فرمودند پیش از پیروزی انقلاب مردم در مدیریت کشور نقشی نداشتند اما پس از پیروزی انقلاب ملت ایران در انتخابات ریاست جمهوری و خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی و شورای شهر حضور پیدا کرده و با اراده مردم انتخابات صورت می‌گیرد و گزینش‌ها انجام می‌شود.

وی افزود: مقام معظم رهبری بر رفع مشکلات  و توجه به معیشت مردم،گره گشایی از جامعه و ایستادگی در برابر سلطه طلبی  از دیگر موضوعاتی بود که رهبر معظم انقلاب به رئیس جمهور تاکید کردند.

امام جمعه قم اضافه کرد: فرصت کم است و کارها فراوان و باید برای انجام کارها اولویت بندی کرد، مسئله عدالت و ریشه کنی فقر و فساد باید در اولویت کاری رئیس جمهور باشد و همچنین باید براساس برنامه ششم حرکت کرد تا اتحاد ملت پابرجا بماند و میان ملت دو دستگی و چند دستگی ایجاد نشود.

 آیت الله حسینی بوشهریبا اشاره به فرا رسیدن موسم حج تصریح کرد: مراسم حج را پیش رو داریم که کاروان‌های حج در حال وارد شدن به این سرزمین معنوی هستند، امیدواریم امسال حجی همراه با آرامش و امنیت برای زائران داشته باشیم.

خطیب جمعه قم با اشاره به اهمیت فریضه الهی امر به معروف و نهی از منکر افزود: اگر در جامعه امر به معروف و نهی از منکر مورد توجه نباشد زمینه حضور نااهلان فراهم می‌شود و کسانی که شرایط آن‌ها با جامعه دینی همخوانی ندارد زمام جامعه را عهده دار می‌شوند.

وی با اشاره به روایات اهل بیت (ع) افزود: اگر نسبت به فریضه الهی و مهم امر به معروف و نهی از منکر غفلت کنیم بیگانگان طمع در سرنوشت ما می‌کنند که باید فضای جامعه را از وجود امر به معروف و نهی از منکر عطرآگین کنیم.

آیت الله حسینی بوشهری با اشاره به فرا رسیدن میلاد امام رضا(ع) تصریح کرد: شکر نعمت‌های خداوند را ادامه و دوام بخشید تا خداوند به شما عنایت کند، در ظاهر مأمون از امام رضا (ع) دعوت کرد اما در حقیقت دعوت نبود بلکه فراخوانی برای ایجا محدودیت برای این امام همام بود تا جنبش‌های هاشمی خاموش شود.

انتهای پیام/ش

جزییات خطبه های نماز جمعه قم 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار