مقام بلندپایه نظامی آمریکا؛

واشنگتن قصد دارد مانورهای نظامی خود را در سطح جهانی انجام دهد

یک ژنرال ارتش آمریکا اظهار داشت این کشور برای مقابله با روسیه و دیگر تهدیدها، قصد دارد مانورهایی در سطح جهانی انجام دهد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از راشا تودی، یک فرمانده نیروهای نظامی آمریکا در اروپا گفت ارتش آمریکا در حال تغییر سیاست‌ها برای انجام مانورهای نظامی در سطح جهان است تا به این صورت، با آن‌چه که تهدیدها از جانب روسیه و دیگران خوانده شده است، مقابله کند.

ژنرال جان هلی در گفتگو با رویترز گفت: «ما در نهایت به سوی انجام برنامه‌های مانورهای نظامی یکپارچه در سطح جهانی پیش می‌رویم تا به این صورت، همه ما در مانورهای جهانی، دستور کار یکسانی پیش رو داشته باشیم.»

وی گفت نیروهای نظامی باید برای تهدیدهای پیچیده در تمام عرصه‌های جنگی، مانند جنگ زمینی، دریایی، هوایی و سایبری، آماده شوند. این ژنرال افزود باید در این آموزش‌های نظامی، انجام مانورها درباره درگیری‌های بالقوه و نیز ماهیت جهانی تهدیدهای نظامی علیه آمریکا مد نظر قرار داده شود.

وی همچنین افزود هدف وزارت دفاع آمریکاپنتاگون – انجام مانورهایی است که نیروهای نظامی این کشور از تمامی 9 فرماندهی یکپارچه رزمی آمریکا در آن شرکت داشته باشند. پنتاگون همچنین قصد دارد مانورهای نظامی به یک منطقه خاص و مختص به یک شاخه نظامی خاص محدود نشود. وی گفت انجام این مانورهای نظامی می‌تواند از سال 2020 آغاز شود.

هیلی گفت روسیه دغدغه اصلی وی در اروپا است. او  نگرانی خود درباره مانور نظامی مشترک روسیه و بلاروس را ابراز کرد.

این ژنرال آمریکایی به نقل از چند کارشناس ادعا کرد مانورهای نظامی روسیه و بلاروس ممکن است نزدیک به 100 هزار سرباز را شامل شده باشد. وی از مسکو به بهانه آن‌چه «عدم شفافیت» در مانورهای نظامی خود خواند، انتقاد کرد و اشاره کرد روسیه از آمریکا و یا ناتو برای نظارت بر این مانورها دعوت نکرده است.

هیلی ادعا کرد: «آن‌ها به اندازه ما شفاف نیستند». وی خاطر نشان کرد ناظران روسی در مانورهای اخیر آمریکا و ناتو شرکت داشته اند.

هیلی در مصاحبه خود با رویترز تایید کرد در طول تابستان، بیش از 40 هزار نیروی آمریکایی و متحدان این کشور در مانورهای نظامی مختلفی در سراسر اروپا شرکت کرده اند. وی همچنین گفت ارزیابی‌های اولیه از این مانورها مثبت بوده است.

وی همچنین با نگاهی اجمالی، به برخی از برنامه‌های نظامی آمریکا برای سال آینده اشاره کرد. بر اساس اظهارات وی، آمریکا قصد دارد در سال آینده میلادی، 11 مانور نظامی بزرگ در سراسر اروپا و در کشورهایی مانند انگلیس، کشورهای بالتیک، و حتی فنلاند، که مانند سوئد، عضو ناتو نیست، انجام دهد.

 

انتهای پیام/

تصمیم آمریکا برای انجام مانورهای نظامی در سراسر جهان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۴ ۱۳ مرداد ۱۳۹۶
آمریکا دیگر در حد و اندازه های مانورهای جهانی نیست .
خوب است ارتش آمریکامانورهایش را به سواحل خاک آمریکا محدود کند و از این بیشتر به منافع ملی خلل وارد نکند و افزایش بدهی های دولت آمریکا را فراهم نسازد .
آخرین اخبار