اصفهان؛

قول قهرمانی نمی‌دهم

سرمربی تیم فوتبال ذوب‌آهن گفت: قول قهرمانی نمی‌دهم اما چرا ذوب‌آهن نباید تفکر قهرمانی داشته باشد؟

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،امیر قلعه‌نویی عصر امروزو در نشست خبری پیش از دیدار فردای تیمش مقابل گسترش فولاد تبریز از هفته دوم لیگ برتر، با تبریک ولادت امام رضا علیه‌السلام و روز خبرنگار اظهار کرد: قلم شرافت دارد و باید شرافت آن را حفظ کرد. جامعه نیز از این راه پیشرفت می‌کند.

وی در مورد دیدار تیمش با گسترش فولاد افزود: بازی‌های ابتدایی لیگ شرایط و سختی‌های خود را دارد. به بازیکنان تاکید کرده‌ام که به نتیجه هفته قبل گسترش فولاد توجه نکنند و اینکه گسترش فولاد چهار گل از پارس جنوبی خورده ممکن است اتفاقی نبوده و شرایط تاکتیکی تیم مهدی تارتار (پارس جنوبی جم) بوده باشد اما باید بدانیم بازی سختی مقابل گسترش فولاد داریم.

قلعه‌نویی اضافه کرد: چهار یا پنج بازیکن کلیدی را به دلیل مصدومیت در اختیار نخواهیم داشت ولی بازیکنان جایگزین با انگیزه بیشتری بازی خواهند کرد و می‌خواهیم سه امتیاز این مسابقه را کسب کنیم. اگر مهاجم هدف و مصدومان ما برسند آینده خوبی را برای ذوب‌آهن ترسیم خواهیم کرد. از مسئولان کارخانه و باشگاه ذوب‌آهن تشکر می‌کنم که همه شرایط را فراهم کردند.

وی ادامه داد: اگر بخواهیم مانند سال‌هایی که در سپاهان بودم خوب نتیجه بگیریم نیاز به زمان داریم اما نباید در ابتدای فصل امتیاز از دست بدهیم. لوکا بوناچیچ مربی خوب و باکیفیتی است و باید نتیجه هفته قبل این تیم را فراموش کنیم.

سرمربی تیم فوتبال ذوب‌آهن در پاسخ به اینکه آیا تیمش نسبت به فصل قبل تغییر تاکتیکی خواهد داشت گفت: باید از زحمات یحیی گل‌محمدی و مجتبی حسینی تشکر کنم. ذوب‌آهن باشگاه باریشه‌ای است و در جام تخت جمشید شگفتی‌ساز بوده است. به خودم می‌بالم که مربی این تیم هستم.

وی در مورد اینکه در فصل گذشته از ربیع عطایا کمتر استفاده می‌شد و آیا او از این بازیکن استفاده خواهد کرد یا خیر بیان داشت: این موضوع شخصی است که به تصمیم سرمربی برمی‌گردد. زمانی که در تیم ملی بودم و در مالزی ما دروازه‌بان تعویض کردیم و گفتند چرا، اما هلند این کار را انجام داد و نتیجه گرفت یا در زمانی که در استقلال بودم حنیف عمران‌زاده را برای گلزنی به جلو می‌آوردیم که خیلی‌ها ایراد گرفتند اما می‌بینیم که رئال مادرید و بارسلونا در شرایطی این کار را انجام می‌دهند.

قلعه‌نویی اظهار کرد: فلسفه‌ ذوب‌آهن بازی هجومی و رو به جلو است که باید آن را تقویت کنیم و مثل هفته نخست هجومی بازی کنیم. گلی که هفته گذشته از سیاه‌جامگان خوردیم کاملاً اتفاقی بود و می‌توانستیم سه یا چهار گل دیگر به این تیم بزنیم اما نباید به یک گل قانع باشیم و باید وقتی فضا و موقعیتی هست گل‌های بعدی را به ثمر برسانیم. باید نگرش خود را عوض کنیم تا از بازی مالکانه برای رسیدن به گل استفاده کنیم.

سرمربی تیم فوتبال ذوب‌آهن تصریح کرد: معمولاً عیار تیم‌ها از هفته ششم یا هفتم لیگ مشخص می‌شود. ذوب‌آهن شاکله تیم خود را حفظ کرده است و یکی از علت‌های مصدومیت بازیکنان در هفته اول این است که ذوب‌آهن در لیگ قهرمانان آسیا حضور داشت و دو هفته دیرتر کار خود را آغاز کرد و به همین دلیل مصدوم داشتیم.

وی ادامه داد: امسال نباید امتیاز از دست بدهیم و در بازی قبل زمانی که ۲ بر یک پیش بودیم اگر بازیکنان باتجربه تیم بهتر کار می‌کردند می‌توانستیم به گل‌های بیشتری برسیم و یا نتیجه را حفظ کنیم. در پنج دقیقه اول بازی قبل هفت بار قاسم حدادی‌فر را زدند و اگر داور به آنها تذکر می‌داد شاید او مصدوم نمی‌شد.

قلعه‌نویی در مورد هدف تیمش گفت: تمام تیم‌هایی که وارد لیگ می‌شوند اهدافی دارند. قول قهرمانی نمی‌دهم اما چرا ذوب‌آهن نباید تفکر قهرمانی داشته باشد؟ تمام تلاشمان را انجام می‌دهیم که جزو مدعیان باشیم.

وی در مورد درخواستش مبنی بر بازی در ورزشگاه نقش‌جهان افزود: توقع من از مسئولان استان این است که این کار را انجام دهند. راه فولادشهر خیلی خطرناک است و مردمی که به این ورزشگاه می‌آیند وسیله نقلیه مناسبی ندارند. توقع داشتم که استاندار و آقایان سبحانی، اسلامیان و صادقی تعامل بیشتری با هم داشته باشند اما خرده‌ای هم به آنها نمی‌گیرم و این حرف‌های من برای حفظ جان جوانان شهر و استان اصفهان است.

قلعه‌نویی اضافه کرد: ای کاش مدیرعامل شرکت فولادمبارکه شرایط مالی را طوری تنظیم می‌کرد که این اتفاق می‌افتاد و امیدوارم مسئولان استانی رنگی فکر نکنند. هرچند می‌دانم که هر باشگاهی شرایط و مشکلات خود را دارد. از سبحانی مدیرعامل شرکت فولادمبارکه می‌خواهم که یک بار دیگر در این مورد تجدیدنظر کند.

سرمربی تیم فوتبال ذوب‌آهن در مورد انتخاب برترین‌های لیگ شانزدهم خاطرنشان کرد: گروه کارشناسی حتماً بهترین‌ها را انتخاب کرده است و آنهایی که انتخاب شدند بهترین‌ها بودند.

وی در مورد حضور رشید مظاهری در بین کاندیداهای بهترین دروازه‌بان لیگ شانزدهم گفت: مظاهری امسال با سال‌های قبل متفاوت خواهد بود و انگیزه بالایی در او می‌بینم.

سرمربی تیم فوتبال ذوب‌آهن در مورد ریخت و پاش اعراب در باشگاه‌های اروپایی بیان داشت: چرا به کشور خودمان خرده نمی‌گیریم؟ ما دو استادیوم بیشتر نداریم و اگر آنها دلار دارند، ما دلار، نفت و گاز داریم و آسمان و خاک ما طلاست و ثروتمندتریم. در مملکت ما چرا باید کارخانه ذوب‌آهن ۳ هزار میلیارد تومان بدهی داشته باشد و احمد صادقی وارث این بدهی‌ها باشد.

قلعه‌نویی ادامه داد: در فصل پاییز همه مربیان در ایران دغدغه چمن دارند و این نشان می‌دهد باید از کشور خودمان شروع کنیم. به اعراب کاری نداریم و باید مشکلات خودمان را حل کنیم و زمانی که آباد شدیم به بقیه ایراد بگیریم. فوتبال یک صنعت است که درآمدزایی دارد. باشگاه بشیکتاش ترکیه، په په را خریده و قبل از بازی‌های این تیم پول او را درآورده است. زمانی که در لورکوزن بودم همه اینها را به چشم دیدم. آنها از آب خوردن هم پول درمی‌آورند.

وی در مورد غایبان تیمش مقابل گسترش فولاد اظهار کرد: قاسم حدادی‌فر، محمد ستاری، مهران درخشان‌مهر، مهدی مهدی‌پور و محمدرضا حسینی را به دلیل مصدومیت در اختیار نخواهیم داشت.

قلعه‌نویی در مورد اینکه آیا مصدومیت مهران درخشان‌مهر در تیم ملی امید را به باشگاه ذوب‌آهن اطلاع داده بودند یا خیر بیان داشت: متأسفانه هیچ اطلاعی به ما نداده بودند.

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.