تیم ملی تکواندو در آستانه یازدهمین گرندپری/ خدابخشی و اسبقی غایبان بزرگ مسکو

تیم ملی تکواندو ایران یازدهمین حضور خود در رقابت های گرندپری را در غیاب قهرمانان نامی خود، تجربه خواهد کرد.

به گزارش  خبرنگار کشتی و رزمی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان،نخستین رقابت های گرندپری 2017 از روز جمعه 13 مردادماه به میزبانی مسکو آغاز می شود.مسابقاتی كه یازدهمین حضور تکواندوکاران ایران در این رقابت‌ها محسوب می‌شود.

تیم ملی تکواندو کشورمان در شرایطی گرندپری مسکو در سال 2017 را تجربه خواهد كرد كه مهدی بی باک، سرمربی تیم ملی بعد از مسابقات جهانی کره جنوبی تصمیم گرفت که تنها با سه نماینده در این رقابت ها حضور پیدا کند. این در حالی است که تعداد زیادی از تکواندوکاران کشورمان به علت حضور در رنکینگ برتر جهان از سوی فدراسیون جهانی برای شرکت در این گرندپری دعوت شدند.

آرمین هادی پور و محمد کاظمی (وزن 58- كيلوگرم) که به ترتیب در رتبه های 2 و 27 رنکینگ جهانی هستند و ابوالفضل یعقوبی (وزن 68- كيلوگرم) رتبه دوازدهم رنکینگ دنیا 3 تکواندوکار انتخابی مهدی بی باک هستند که بر روی شیاپ چانگ به مصاف حريفانشان می روند.

مهدی خدابخشی، بهنام اسبقی که در رنکینگ جهانی به ترتیب در رتبه های پنجم و پانزدهم وزن خود قرار داردند و در دوره های گذشته گرندپری از مدال آوران تکواندو ایران بودند بعد از جام ریاست فدراسیون یونان از تیم ملی کنار گذاشته شدند و با وجود داشتن دعوتنامه از سوی فدراسیون جهانی در این مسابقات حضور ندارند و از سوی دیگر سجاد مردانی رتبه چهارم رنکینگ جهان، فرزان عاشورزاده رتبه دوم رنکینگ دنیا دو تکواندوکار دیگر کشورمان نیز به علت خستگی از مسابقات جهانی و با خواسته خودشان تیم ملی را در این دوره همراهی نمی کنند و مسعود حجی زواره رتبه ششم رنکینگ جهان به علت آسیب دیدگی از همراهی تیم ملی باز ماند.

تکواندوکاران کشورمان پس از حضور در مسابقات کره جنوبی و کسب عنوان سومی جهان، با تمرینات مختلف خود را برای حضور در یازدهمین دوره از رقابت های جهانی آماده کردند تا نخستین مرحله رسیدن به المپیک 2020 توکیو را با موفقیت پشت سر بگذارند.

این مضوع بهانه شد تا به بررسی تاریخچه تیم ملی دررقابت های گرندپریکس بپردازیم:

مدال برنز در نخستین حضور

نخستین دوره رقابت های گرندپری در سال 2013 با حضور 64 تکواندوکار برتر جهان در شهر منچستر انگلیس برگزار شد و بهنام اسبقی، محمدباقری معتمد و هادی مستعان توانستند مدال برنز این رقابت ها را کسب کنند تا در فینال گرندپری منچستر، تیم ملی ایران جزو کشورهای دارای مدال باشد.

گرندپری 2014 و کسب مدال های طلا

دومین دوره رقابت های گرندپری به میزبانی کشور چین با حضور 236 ورزشکار از 57 کشور برگزار شد و بهنام اسبقی و سجاد مردانی زموفق به کسب نشان برنز این مسابقات شدند.

سومین دوره رقابت های گرندپری به میزبانی قزاقستان با حضور 206 تکواندوکار از 50 کشور در همان سال 2014 برگزار شد که مهدی خدابخشی توانست نخستین مدال طلای این رقابت ها را برای تکواندو ایران رقم بزند و همچنین نخستین مدال نقره ایران در مسابقات گرندپری توسط فرازن عاشور زاده رقم خورد و بهنام اسبقی سومین نشان برنز خود را در قزاقستان رقم زد.

منچستر میزبان چهارمین دوره از مسابقات گرندپری در سال 2014 بود که در این دوره تیم ملی تکواندو کشورمان صاحب دو مدال طلا توسط مهدی خدابخشی و فرزان عاشور زاده شد و سجاد مردانی و مسعود حجی زواره نیز موفق به کسب نشان برنز این رقابت ها شدند.

مرحله فینال گرندپری سال 2014 به میزبانی مکزیک با حضور 64 تکواندوکار برگزار شد که فرزان عاشور زاده توانست دومین مدال طلای خود را در این رقابت ها بدست آورد.مهدی خدابخشی موفق به کسب مدال نقره شد و بهنام اسبقی و سجاد مردانی مدال برنز این دوره از رقابت ها را از آن خود کردند.

تیم ملی تکواندو کشورمان در پایان مسابقات گرندپری سال 2014 موفق شد در مجموع 13 مدال شامل چهار طلا، دو نقره، هفت برنز را بدست آورد.

آغاز مسابقات گرندپری 2015 با یک نشان طلا

پنجمین دوره از مسابقات گرندپری به میزبانی روسیه با حضور 245 ورزشکار از 52 کشور برگزار شد و تیم ملی ایران موفق به کسب دو مدال شامل یک نشان طلا و یک نشان برنز شد. فرزان عاشور زاده سومین طلای خود را کسب کرد و ابوالفضل یعقوبی در نخستین حضور خود مدال برنز این مسابقات را بدست اورد.

ششمین دوره مسابقات گرندپری با حضور 232 ورزشکار از 50 کشور برگزار شد که در این دوره مهدی خدابخشی به مدال طلا دست یافت و سجاد مردانی توانست مدال نقره این دوره از مسابقات را از آن خود کند.مسعود حجی زواره و ابوالفضل یعقوبی موفق به نشان برنز گرندپری ترکیه شدند.

سومین مرحله مسابقات گرندپری سال 2015 به میزبانی انگلیس با حضور 237 ورزشکار از 56 کشور برگزار شد.در هفتمین دوره این رقابت ها ابوالفضل یعقوبی موفق به کسب نشان نقره شد و مهدی خدابخشی، فرزان عاشور زاده، امید عمیدی موفق به کسب مدال برنز رقابت ها شدند.

فینال گرندپری 2015 با حضور 64 تکواندکار برتر دنیا به میزبانی مکزیک برگزار شد که سجاد مردانی نخستین مدال طلای خود در این رقابت ها را کسب کرد و فرزان عاشورزاده نیز نشان نقره و مسعود حجی زواره مدل برنز این مسابقات را بدست آوردند.

تیم ملی تکواندو ایران در پایان سال 2015 توانست در مجموع حضور در 4 دوره مسابقات گرند پری موفق به کسب 13 مدال شامل سه نشان طلا، سه مدال نقره و هفت نشان برنز شدند که نسبت به سال 2014 یک نشان طلای کمتر بدست آوردند.

گرندپری باکو و ناکامی تکواندو ایران

دهمین مرحله از مسابقات گرندپری بعد از المپیک 2016 ریو و به صورت یک مرحله به میزبانی باکو با حضور 64 تکواندوکار برتر جهان برگزار شد و تیم ملی تکواندو ایران که در المپیک ریو عملکرد موفقی نداشت در مسابقات گرندپری جمهوری آذربایجان تنها موفق به کسب یک مدال شد.سجاد مردانی در این رقابت ها به مدال طلا دست یافت و تیم ملی ایران در پایان این سال تنها از گرندپری یک مدال بدست آورد تا نسبت به سال های قبل با افت شدیدی مواجه شود.

اکنون مهدی بی باک هدایت تیم ملی ایران را در یازدهمین دوره مسابقات گرندپری در مسکو روسیه برعهده دارد.

سرمربی کنونی تیم ملی کشورمان که چهار دوره حضور در رقابتهای قهرمانی جهان را به عنوان عضو تیم ملی تجربه کرده، در دوره قبلی که ایران قهرمان جهان شد، در کنار بیژن مقانلو به عنوان مربی حضور داشت و با رفتن به المپیک ۲۰۱۶ ریو، تجربه بالایی در کارنامه خود دارد و به عنوان سرمربی هدایت تیم ملی را در مسابقات جهانی کره جنوبی بر عهده داشت و توانست عنوان سوم جهان را کسب کند و اکنون با استفاده از تجربیاتش می تواند در گرندپری مسکو نتیجه خوبی را برای تیم ایران رقم بزند.

یازدهمین دوره رقابت های گرندپری (G4) در سال 2017 در 4 وزن المپيكی زنان و مردان از روز جمعه (13 مردادماه) به مدت 3 روز در شهر "مسكو" روسيه پيگيری می ‌شود.

روز نخست این رقابت ها با مبارزت اوزن 67- و 67+ كيلوگرم زنان و 80+ كيلوگرم گروه مردان برگزار و با توجه به اينكه تيم‌ملی كشورمان در وزن 80+ كيلوگرم نماينده ندارد، هوگوپوشان كشورمان از روز شنبه (14 مردادماه) به مصاف حریفان خود می روند.

روز دوم اين رقابت‌ها با برگزاری پيكارهای اوزان 49- كيلوگرم زنان و 58- و 80- كيلوگرم پيگيری می شود كه آرمين هادی پور و محمد كاظمی در وزن 58- كيلوگرم دو نماينده كشورمان هستند كه بر روی شياپ‌چانگ می ‌روند.

مبارزات مرحله مقدماتی از ساعت 10:30 تا 14:30 و 16 تا 19(به وقت تهران) و رقابت‌‌های نيمه نهايی و فينال از ساعت 20 تا 22:30 پيگيری خواهد شد.

در روز سوم و پايانی نيز مبارزات اوزان 57- كيلوگرم زنان و 68- كيلوگرم مردان برگزار می‌شود و ابوالفضل يعقوبی به عنوان آخرين نماينده ايران به مصاف حريفانش می‌رود.

ديدارهای مقدماتی روز پايانی نيز از ساعت 10:30 تا 13:30 و 15 تا 17:30 و همچنین مبارزات مرحله نيمه نهايی و فينال نیز از ساعت 18:30 تا 20:30 انجام می‌شود.

انتهای پیام/

حضور تیم ملی تکواندو تنها با سه نماینده در مسکو

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار