توضيحاتی درباره مشكل شركت های پتروشيمی در تركيه

ادعای حبس پول پتروشیمی ها در ترکیه برداشت ناصحیح از مشکلات شرکت های پتروشیمی است.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روابط عمومی ‎انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پتروشیمی، چندی پيش موضوع بلوكه شدن پول پتروشيمی در تركيه از سوی یکی از اعضاء هیات مدیره اتحادیه صادرکنندگان فرآورده های نفتی منعکس شده بود.

در همین راستا ذکر چند نکته اساسی ازسوی انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پتروشیمی به منظور تنویر افکار عمومی و بیان مشکلات اقتصادی به شکل صحیح آن ضروری است:

عدم شناخت و درک صحیح مشکلاتی که بعضا در مسیر صادرات محصولات پتروشیمی ایجاد می شود نه تنها کمکی به حل مشکلات نخواهد کرد بلکه می تواند تاثیرات نامطلوبی را بر روند صادرات محصولات پتروشیمی برجای گذارد که گاهی جبران آن مشکل را نخواهد کرد.

مشکل اخیر و موقت پیش آمده در روند صادرات محصولات پتروشیمی به هیچ عنوان به معنای حبس پول ها در ترکیه نبوده و با پیگیری های صورت گرفته، مشکل تاییدیه كنسولی فاکتورهای صادرکنندگان پتروشیمی در حال حاضر حل و فصل شده و روند صادرات به حالت عادی بازگشته است.

با پیگیری های صورت گرفته از دستگاه های ذیصلاح در وزارت صنعت، معدن و تجارت و همچنین گمرک جمهوری اسلامی ایران مشخص شده است که اقدام گمرک ترکیه به هیچ عنوان یک اقدام متقابل نبوده است و دولت جمهوری اسلامی ایران چنین محدودیتی را برای صادرکنندگان کشور ترکیه ایجاد نکرده است.

گفتنی است؛ انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پتروشیمی تنها نماینده صنفی شرکت های پتروشیمی بوده و معتقد است يكی از آسيب های القای فضای ملتهب در موضوعات اقتصادی كشور كه بعضا با اهداف غير اقتصادی صورت می گيرد، ايجاد فضای نامطمئن كسب و كار در داخل كشور است كه شايد جبران لطمات سال ها به طول انجامد.

انتهای پیام/

مشكل شركت های پتروشيمی در تركيه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار