سنندج؛

شهرستان قروه، پیشرو در خرید گندم

مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی کردستان گفت:بیشترین خریدگندم در استان مربوط به شهرستان قروه با ۸۵ هزار تن است.

 به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،جمال صالحی با اشاره به وضعیت خرید گندم از کشاورزان کردستانی در سال جاری، گفت: از ابتدای فصل خرید تا ۹ مردادماه ۳۴۶ هزار و ۵۵۰ تن و ۴۸۰ کیلوگرم گندم مازاد برنیاز از کشاورزان استان خریداری شده است.

وی با بیان اینکه بیشترین خرید گندم مربوط به شهرستان قروه با ۸۵ هزار تن است، عنوان کرد: در شهرستان سقز ۷۱ هزارتن، بیجار ۶۹ هزارتن و در دهگلان هم تا تاریخ مذکور ۵۴ هزارتن گندم خریداری شده است.

وی میزان خرید گندم در شهرستان های دیواندره، کامیاران و سنندج را به ترتیب ۱۷ هزارتن، ۳۹ هزار تن و ۸ هزا رو ۷۰۰ ذکر کرد و افزود: میزان گندم خریداری شده در شهرستان بانه هم ۲ هزار و ۳۰۰ تن در مریوان هزار و ۵۰ تن و در سروآباد هم ۲۱۲ تن بوده است.

مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی کردستان با اشاره به اینکه  خرید روزانه گندم در استان ۱۵ هزار و ۵۰۰ تن است، بیان کرد: ارزش گندم خریداری شده ۴۵۳ میلیارد تومان است که تاکنون مبلغی به حساب کشاورزان واریز نشده است.

صالحی اظهارداشت: میزان گندم خریداری شده تا تاریخ مذکور نسبت به مدت مشابه آن در سال گذشته ۴۱ درصد کاهش داشته است.

وی عنوان کرد: تاکنون هم ۱۱۲ هزارتن گندم استان به سایر استان های کشور از جمله اصفهان، البرز، تهران، قم، گیلان و مازندران صادر شده و ۱۸ هزارتن هم به کارخانجات آرد واقع در داخل استان حمل شده است.

وی یکی از مشکلات کشاورزان در زمان برداشت و فروش گندم را کمبود کامیون خواند و بیان کرد: کمبود کامیون به منظور حمل گندم هم به دلیل عدم پرداخت مطالبات کامیون داران توسط شرکت های طرف قرارداد آبادان و خلیج فارس بوده است.

انتهای پیام/م

کاهش 41 درصدی خرید گندم در استان کردستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۸:۴۶ ۱۳ مرداد ۱۳۹۶
پس کو پولش.