سنندج؛

3 هزار نوآموز بانه ای در طرح سنجش سلامت ارزیابی خواهند شد

رئیس پایگاه سنجش نوآموزان بانه گفت:پیش بینی می شود امسال حدود  سه هزار و 300 نوآموز این شهرستان در طرح سنجش سلامت ارزیابی شوند.

 به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،رحمان  یونسی سنجش دانش آموزان را بسیار پراهمیت خواند و گفت: باید با برنامه ریزی‌های مطلوب و درست امکان سنجش دانش آموزان روستایی نیز در این طرح فراهم شود.

وی افزود: طرح سنجش هر سال با آغاز ثبت نام نوآموزان بدو ورود به مدارس با هدف جای‌دهی صحیح نوآموزان در مدارس برگزار می‌شود.

رئیس پایگاه سنجش نوآموزان بانه، همچنین در ادامه با اشاره به اینکه در طرح سنجش سلامت، سنجش شنوایی، گفتاری، بینایی، دید رنگ، اختلالات جسمی و حرکتی، نسبت قد به سن و آزمون آمادگی تحصیلی انجام می‌شود، تصریح کرد: حدود 95 درصد نوآموزان مجوز ثبت نام در مدارس عادی را پیدا کرده‌اند و مابقی نیز برای بررسی بیشتر به پایگاه‌های تخصصی معرفی شده‌اند.

یونسی با اشاره به اینکه سال 94 تعداد نوآموزان را سه هزار و 51 نفر و در سال 95 نیز سه هزار و 182 نوآموز در طرح سنجش سلامت شرکت کرده‌اند، اعلام کرد: امسال هم حدود  سه هزار و 300 نوآموز در این طرح شرکت خواهند کرد.

وی با تاکید بر اینکه هیچ نوآموزی بدون حضور در طرح سنجش، امکان ثبت نام در مدارس را ندارد، افزود: در این طرح تمامی مدیران مدارس ابتدایی و 10 نفر به عنوان عوامل اجرایی با ما همکاری می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: طرح سنجش سلامت در سال تحصیلی آتی برای پیش دبستانی‌ها به صورت آزمایشی و بدون اجبار در شهرستان اجرا خواهد شد و تلاش بر این است که با همکاری آموزش و پرورش و مراکز پیش دبستانی، نسبت به پوشش 100 درصدی پیش دبستانی‌ها در طرح سنجش اقدام شود.

 انتهای پیام/م

95 درصد نوآموزان بانه ای مجوز ثبت نام در مدارس عادی را پیدا کرده‌اند 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.