شیراز؛

فارس میزبان همایش حقوق رسانه

نخستین همایش حقوق رسانه در شیراز برگزار شد.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ علی القاصی‌مهر رئیس‌کل دادگستری استان فارس اظهار کرد: نباید اجازه داد از رسانه‌ها استفاده ابزاری شود.

وی تصریح کرد: برخی رسانه‌ها ابزار برخی گروه‌ها و اشخاص هستند که این خیانت است.

علی القاصی‌مهر اضافه کرد: امروز باید جایگاه رسانه تقویت شود و در سایه حفظ آبروی افراد و حفظ و حرمت مسئولان تا زمانی که گناه کسی ثابت نشده آن را رسانه‌ای نکنند.

وی با اشاره به اینکه باید مراقب بود تا مسائل شخصی و صنفی را وارد مسائل رسانه‌ای نکنیم تصریح کرد: رسانه خوب رسانه‌ای است که ابداع کننده اطلاع‌رسانی در عرصه‌های مختلف باشد و با نقد منصفانه و سازنده در بالا بردن سطح علمی جامعه تلاش کند.

رئیس کل دادگستری استان فارس گفت: رسانه باید نقش پیشگیری در جرائم و آسیب‌ها و کاهش آن ها داشته و نقد‌ها را بدون غرض بیان کند و به دنبال توانمندسازی جامعه باشیم.

القاصی‌مهر افزود: رسانه‌ها به عنوان نماینده افکار عمومی جامعه هدایت فکری، ثبات و آرامش در جامعه هستند که آرامش جامعه به دست شما رقم می‌خورد.

وی با اشاره به موضوع‌های مختلف و مرتبط با جرائم مطبوعاتی بیان کرد: امروزه بیشتر جرائمی که مطبوعات و رسانه‌ها گریبان‌گیر آن هستند در زمینه هتک حیثیت، افشای اسرار مردم و نشر اکاذیب است.

القاصی‌مهر همچنین در مورد پیشی گرفتن برخی رسانه‌ها در انتشار اخبار اظهار کرد: در این حوزه برخی مواقع از واقعیت‌ها فاصله گرفته و آن خبر صحیح منتشر نمی‌شود و این در حالی است که به آن رسانه لطمه وارد کرده و باید مورد توجه قرار گیرد.

رئیس کل دادگستری استان فارس همچنین در این نشست به تشریح مواد قانونی مرتبط با رسانه و تشریح جزئیات آن پرداخت.

میلاد امیری نژاد رئیس سازمان بسیج رسانه استان فارس نیز گفت: هدف از برگزاری این همایش آشنایی اصحاب رسانه با قانون مطبوعات و رسانه است.

وی ادامه داد: معتقدیم باید با استفاده از ظرفیت‌های قانونی برای اعتلای استان فارس بیشتر بهره ببریم.

رئیس سازمان بسیج رسانه استان فارس افزود: باید با یک وحدت رویه و رعایت قوانین مرتبط با رسانه به سمتی حرکت کرد تا بتوان به اهداف و برنامه‌ها دست یافت.

امیری نزاد به محور‌های همایش حقوق و رسانه اشاره و از مهم‌ترین آن را بررسی جرائم خاص رسانه‌ای، مصادیق جرائم مطبوعاتی و مسئولیت کیفری در جرائم مطبوعاتی برشمرد.

وی همچنین با گرامیداشت هفته خبرنگار اظهار کرد: در این هفته نیز با یک برنامه ریزی منسجم برنامه‌هایی ویژه به این مناسبت برگزار می‌شود. خبرنگار امروز دارای جایگاه والایی در جامعه است و باید تلاش‌های این قشر زحمتکش پاس داشته شود.

در این مراسم، همچنین فروغی عضو هیئت منصفه مطبوعات جزئیاتی از حقوق رسانه و جرم‌شناسی را تشریح کرد.

انتهای پیام/ن

نقش رسانه در پیشگیری از جرائم

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار