کمیته امداد در هفته‌ای که گذشت؛

اولویت‌های پرداخت وام اشتغال مددجویان کمیته امداد اعلام شد/ 60 درصد سالمندان تحت پوشش کمیته امداد هستند

مهم ترین اخبار کمیته امداد در هفته گذشته را با یک کلیک مشاهده کنید.

اولویت‌های پرداخت وام اشتغال مددجویان کمیته امداد اعلام شد/ 60 درصد سالمندان تحت پوشش کمیته امداد هستندبه گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، کمیته امداد در هفته ای که گذشت شاهد رویدادهایی بود که در ادامه به آن می پردازیم.

اولویت‌های پرداخت وام اشتغال مدد جویان کمیته امداد اعلام شد

میرهاشم موسوی رئیس مرکز برنامه ریزی و پژوهش کمیته امداد با اعلام اولویت های پرداخت وام اشتغال‌زایی مددجویان در بودجه ۹۶ کمیته امداد گفت: حوزه اشتغال و خودکفایی این نهاد، فرزندان ذکور مستعد اشتغال و همسفره خانواده مورد حمایت، همسران بیکار نوعروسان خانواده های مورد حمایت و همسران بیکار سرپرست خانوار که ازدواج مجدد کرده اند را در اولویت پرداخت وام اشتغال قرار می دهد.

وی یکی از مواد مهم بودجه ۹۶ این نهاد را مشارکت در پرداخت حق بیمه سهم کارفریان مددجویان دانست و افزود: حوزه اشتغال و خودکفایی کمیته امداد می تواند از محل اعتبارات فعالیت کاریابی، نسبت به پرداخت تمام یا بخشی از حق بیمه سهم کارفرما بر اساس حداقل حقوق و دستمزد برای اشتغال یک نفر از اعضای خانوارهای تحت پوشش با اولویت مناطق محروم اقدام کند.

شفاف سازی در هزینه کردها با پرداخت الکترونیکی صدقه

مجتبی عبداللهی مدیر کمیته امداد شهرستان پیشوا، اظهار داشت: با توجه به اینکه رويكرد كميته امداد در حوزه مشاركت‌های مردمی، توسعه كمی و كيفی طرح‌های اجرايی اين نهاد است از ابتدای امسال تعداد ۲٠٠ مشترک جديد به جمع خيران همكار با كميته امداد شهرستان در طرح صدقات پيوسته‌اند.

وی خاطر نشان کرد: از مزايای مهم پرداخت الکترونیکی صدقه از طريق تلفن همراه، كاهش هزينه‌های مربوط به جمع‌آوری صدقات، افزايش سرعت در خدمت‌رسانی و شفاف سازی در هزینه کردها در کمک به امور نيازمندان است.

60 درصد سالمندان تحت پوشش کمیته امداد هستند

فاطمه رهبر معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد با اشاره به اینکه هم اکنون یک میلیون و ۶۱۰ هزار خانوار با جمعیتی بیش از ۳ میلیون نفر تحت حمایت کمیته امداد هستند، عنوان کرد: ۶۱ درصد از این رقم مربوط به زنان سرپرست خانوار است.

وی با بیان اینکه ۶۰ درصد از سالمندان تحت پوشش کمیته امداد هستند، گفت: ۴۷ درصد از این سالمندان از کار افتاده بوده که باید به آنان توجه ویژه ای شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار