مدودف: تحریم روسیه برابر با یک جنگ تمام عیار تجاری است

نخست‌وزیر روسیه اعمال تحریم‌های جدید واشنگتن علیه مسکو را برابر با «یک جنگ تمام عیار تجاری» دانست.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز؛ «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا، روز چهارشنبه طرح تحریم‌های روسیه را امضا کرد؛ حرکتی که نخست وزیر این کشور معتقد است به یک جنگ تمام عیار تجاری با واشنگتن منجر خواهد شد و به امید‌ها برای برقراری روابط حسنه با دولت ترامپ پایان می‌دهد.

«دیمیتری مدودف»، نخست وزیر روسیه، با انتشار پیامی در حساب فیس بوک خود اعمال تحریم علیه مسکو را برابر با «یک جنگ تمام عیار تجاری» دانست و نوشت: همه امید‌ها برای بهبود روابط با دولت جدید آمریکا از بین رفته است.

مدودف پیش از این نیز نسبت به تبعات منفی و شدید تحریم‌های ضدروسی بر اقتصاد این کشور هشدار داده بود.

«دیمیتری پسکوف»، سخنگوی کاخ کرملین، نیز روز گذشته در واکنش به امضای طرح تحریم روسیه از سوی آمریکا، آن را منتاقض دانست و اظهار داشت ترامپ باید درباره آینده روابط با روسیه بیشتر بیاندیشد.

مجلس نمایندگان و سنای آمریکا هفته گذشته طرحی را با اکثریت آرا تصویب کردند که بر اساس آن تحریم‌های تازه‌ای علیه ایران، روسیه و کره شمالی اعمال می‌شود. دونالد ترامپ روز چهارشنبه پشت در‌های بسته و بدون هیاهوی رسانه‌ای، طرح جامع تحریم‌های ایران، روسیه و کره شمالی را امضا کرد. وی با وجود امضای طرح تحریم‌ها، در بیانیه‌ای از تبعات احتمالی این طرح، از جمله کاهش اختیار رئیس‌جمهور در رفع تحریم‌های روسیه و کاهش امکان همکاری با متحدان آمریکا، ابراز نگرانی کرد.


انتهای پیام/

واکنش مدودف به تحریم‌های جدید واشنگتن علیه مسکو

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار