درخواست ترامپ برای برکناری فرمانده نیرو‌های آمریکایی در افغانستان

به گفته منابع آگاه در کاخ سفید، ترامپ خواستار برکناری فرمانده ارتش آمریکا در افغانستان شده است.

درخواست ترامپ برای برکناری فرمانده نیرو‌های آمریکایی در افغانستانبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، خبرگزاری رویترز به نقل از چند منبع آگاه در کاخ سفید اعلام کرد دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در خصوص جنگ افغانستان دچار تردیدهای جدی شده و پیشنهاد داده است فرمانده نیروهای آمریکایی در این کشور برکنار شود.

طبق اعلام رویترز، در نشستی که در تاریخ 19 ژوئیه در کاخ سفید برگزار شد، ترامپ ضمن درخواست برکناری فرمانده ارتش آمریکا در افغانستان، از دستیاران ارشد خود در زمینه امنیت ملی خواست تا اطلاعاتی را در خصوص چگونگی رسیدن به «مرحله پایانی» جنگ 16 ساله بی‌حاصل آمریکا با طالبان ارائه دهند.

به گفته منابع آگاه، پس از اینکه ترامپ به «جیمز متیس» وزیر دفاع آمریکا و ژنرال «جوزف دانفورد»، رئیس ستاد مشترک ارتش دستور داد تا مسئله برکناری ژنرال «جان نیکلسون» فرمانده نیروهای آمریکایی در افغانستان را به دلیل پیروز نشدن در این جنگ مورد بررسی قرار دهند، تنش شدیدی در جلسه حاصل شد.

این منابع آگاه که نخواستند نامشان فاش شود در ادامه‌ی گفتگو با رویترز اظهار داشتند برخی مقامات حاضر در این جلسه پس از انتقادات تند ترامپ مبنی بر اینکه ارتش باعث شکست آمریکا در جنگ افغانستان شده است، جلسه را ترک کردند.

مقامات آمریکایی گفته‌اند جیمز متیس، وزیر دفاع آمریکا و هربرت مک مستر، مشاور امنیت ملی کاخ سفید و شماری دیگر از دستیاران ارشد رئیس جمهور در تلاشند تا با جمع‌آوری اطلاعات موردنیاز، وی را درباره دلایل طولانی شدن جنگ افغانستان قانع کنند.

به گزارش رویترز، کاخ سفید از اظهار نظر در خصوص این نشست خودداری کرده است.

انتهای پیام/

ترامپ خواستار برکناری فرمانده ارتش آمریکا در افغانستان شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۷ ۱۲ مرداد ۱۳۹۶
آمریکائی های اشغالگر باید سرزمین افغانستان را ترک کنند .
آخرین اخبار