کرمانشاه؛

سفر ناظر عالی پروژه های عمرانی سازمان امور عشایر ایران به کرمانشاه

کشمیری ناظر عالی پروژه های عمرانی سازمان امور عشایر ایران ، از پروژه های شاخص امور عشایر استان کرمانشاه بازدید کرد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛کشمیری ناظر عالی پروژه های عمرانی سازمان امور عشایر ایران ابتدا از پروژه اسکان عشایر سگر شامل احداث ده کیلومتر راه شنی درجه دو، راه‌اندازی سایت های اسکان عشایر، بهسازی چشمه‌ها، احداث سه استخر ذخیره آب برای آبیاری باغات منطقه و دامپروری و پرورش آبزیان سردآبی بازدید کرد و گفت:بایستی به دقت تمام و هر چه زودتر این پروژه جهت استفاده عشایر آماده گردد.

وی خواستار مشخص شدن وضعیت نگهداری طرح بعد از افتتاح  پروژه شد و گفت: باید برنامه ریزی های لازم جهت نگهداری و بهره برداری این پروژه بزرگ در منطقه مشخص گردد تا بعد از شروع به کار این طرح دچار مشکل نگردد.

کانون توسعه سگر در فاصله 28 کیلومتری شهرستان دالاهو و110کیلومتری کرمانشاه واقع شده است این کانون با هدف ساماندهي و اسكان داوطلبانه عشاير منطقه و ارتقای شاخص های توسعه و رفاه ا ایجاد شده است و با مساحت 2616 هکتار، بیش از 45 خانوارعشایر و 12000راس دام را در فازاول وحدودا یکصد خانوار را در فازهای بعدی تحت پوشش قرار می دهد.

از نتایج اجرای این پروژه می توان به ارتقای شاخص های توسعه انسانی از قبیل آموزش ،بهداشت، سوخت ‌رسانی، راه مناسب، آب شرب، برق و افزایش درآمد و رفاه خانوارهای عشایر اشاره نمود.

درادامه پروژه تکمیل شده بندخاکی دشت سیب شهرستان دالاهو نیز مورد ارزیابی قرارگرفت ظرفیت ذخیره آب این بند خاکی که هسته آن از نوع رسی و ارتفاع تاج 6.5 متر است حدودا 56000 متر مکعب است و 200 خانوار از عشایر منطقه که حدودا 20000 راس دام در اختیار دارند از این طرح بهره مند هستند.

بند خاکی دشت سیب در فاصله 40 کیلومتری شهرستان دالاهو واقع شده است .

 کشمیری ناظر عالی پروژه های عمرانی سازمان امور عشایر ایران در ادامه سفر دو روزه خود به استان سایر پروژه های عمرانی را مورد ارزیابی قرار خواهند داد.

 

انتهای پیام/ز

بازدید ناظر عالی  پروژه های عمرانی سازمان امور عشایر ایران از طرح های عمرانی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.