کرمان؛

راه اندازی 5 سینما در جنوب کرمان

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان گفت: 5 سینما با اعتباری بالغ بر 800 میلیون تومان در جنوب کرمان راه‌اندازی شده است.

راه اندازی 5 سینما در جنوب کرمان به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان  ؛  حسین اسحاقی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان ظهر امروز در نشست با اصحاب رسانه اظهار داشت: وزارت فرهنگ و ارشاد با سیاست‌گذاری‌های راهبردی فعالیت‌های مهمی در این منطقه انجام داده است تا بتواند فرهنگ و هنر را رواج دهند.

وی تصریح کرد: جلب اعتماد نخبگان در دولت یازدهم از جمله مهم‌ترین عملکرد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بوده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان با اشاره به اینکه نیازمندیم در حوزه فرهنگ فعالیت‌هایی انجام دهیم تا بتوانیم آن را در جامعه نهادینه کنیم، بیان کرد: یکی از چالش‌های بنیادی در حوزه فرهنگی مصرف سرانه فرهنگی مردم است که امروزه ما با آن مواجه هستیم.

وی افزود: برای بردن برنامه فرهنگی در روستاها و مناطق دورافتاده باید به صورت تیمی عمل کنیم تا بتوانیم موفق شده و شکاف‌های فرهنگی را درمان کنیم.

اسحاقی با بیان اینکه نباید دچار کمی‌گرایی مفرط در حوزه فرهنگی شویم، عنوان کرد: در سال جاری افزایش اعتبار ناشران با 40 درصد افزایش نسبت به سال گذشته، 100 میلیون تومان بوده که در بین همه ناشران بصورت عادلانه تقسیم شده است.

وی خاطرنشان کرد: در سال گذشته نمایشگاه کتاب با یک میلیارد تومان بن و تخفیف خرید کتاب برگزار شده، تا فرهنگ خرید کتاب در همه حوزه‌ها نهادینه شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان با بیان اینکه 35 باشگاه کتاب در جنوب کرمان ثبت شده است، گفت: همایش تمدن جیرفت به کمک دانشگاه‌ها جنوب استان در این منطقه برگزار می‌شود.

وی با اشاره به برگزاری جشنواره ملی داستان‌نویسی قرآنی در این منطقه اظهارداشت: نمایشگاه قرآن و عترت برای اولین بار در جنوب کرمان در سال جاری برگزار خواهد شد.

اسحاقی با بیان اینکه اعتبارات قرآنی در چند سال گذشته به این منطقه پرداخت نشده است، افزود: مقرر شده که امسال اعتبارات قرآنی این منطقه پرداخت و اعتبارات گذشته نیز در این حوزه جبران شود.

وی با بیان اینکه جنوب کرمان پایلوت راه‌اندارزی سینمای کشور است، گفت: 5 سینما با اعتباری بالغ بر 800 میلیون تومان در جنوب کرمان راه‌اندازی شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان با اشاره به راه‌اندازی انجمن سینمای جنوب در جنوب استان کرمان تصریح کرد: برگزاری جشن روز سینما و کلنگ‌زنی پلاتو جیرفت نیز در دستور کار این اداره کل قرار دارد.

اسحاقی با اشاره به اینکه پیشرفت اقتصادی زیر بنای حوزه فرهنگ است اظهارداشت: باید فرهنگ زیربنای توسعه شود.

وی خاطر‌نشان کرد: یک میلیارد و 600 میلیون تومان به مجتمع قلعه‌گنج توسط بنیاد مستضعفان اختصاص داده شده و به‌زودی راه‌اندازی می‌شود.

مدیر‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان افزود: همچنین جشنواره فیلم کوتاه در راستای اجرای اقتصاد مقاومتی برای اولین بار در این منطقه برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه استعدادهای بزرگی در حوزه فضای مجازی و دیجیتال داریم، گفت: 7 مجتمع در این زمینه در جنوب کرمان داریم که بسیار ظرفیت خوبی است.

اسحاقی با اشاره به اینکه 13 درصد در بحث اعتبارات هزینه‌ای، رشد داشته‌ایم، عنوان کرد: ساختمان اداره کل ارشاد با 30 درصد پیشرفت فیزیکی در حال کار است.

وی با بیان اینکه ارکستر ملی ایران در آذرماه سال جاری در جیرفت برگزار می‌شود، گفت: جشنواره مطبوعات منطقه‌ای نیز برگزار می‌شود.

انتهای پیام/س

 

ارکستر ملی ایران در جیرفت برگزار می‌شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار