سنندج؛

افزایش هزار و 14 تخت بیمارستانی به فضای درمانی کردستان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان با اشاره به اجرای طرح تحول سلامت در کردستان، گفت: افزایش یک هزار و ۱۴ تخت بیمارستانی یکی از اقدامات مهم این طرح است.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از سنندج ؛سیامک واحدی رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه در سنندج گفت: مهم‌ترین هدف ما کم‌کردن دغدغه‌های مردم در حوزه درمان است.

 وی به عملکرد دولت تدبیر و امید از سال 92 تا 96 در استان در حوزه درمان اشاره کرد و گفت: در طول چهار سال گذشته از عمر دولت تدبیر و امید اقدامات خاصی در حوزه درمان به ویژه با اجرای طرح تحول سلامت انجام شده است.

 واحدی به بررسی عملکرد منابع مالی دانشگاه اشاره کرد و گفت: در کل تاریخ کشور 104 هزار تخت برای همه کشور وجود داشت که در این چهار سال پیش‌بینی شد 21 هزار تخت در کشور به این آمار اضافه شود.

 وی بیان کرد: با تلاش و توجه‌هایی که صورت گرفت 25 هزار تخت بیمارستانی به آمار تخت‌های کشور اضافه شد که یک‌هزار و 14 تخت آن مربوط به استان کردستان است.

وی با بیان این مطلب که 111 مرکز بهداشتی و سلامت در استان باید اجرا شود، گفت: در فاز نخست 74 پروژه استارت خورده که اگر مشکلی پیش نیاید برنامه ما این است که 37 مرکز دیگر نیز در فاز بعدی استارت بخورد.

 ساخت پژوهشکده سلامت در کردستان

 واحدی با بیان اینکه پژوهشکده سلامت در کردستان ساخته می‌شود، گفت: خوابگاه دانشجویی 300 نفره 22 گولان نیز آماده افتتاح است که به زودی به بهره‌برداری خواهد رسید.

 وی به روند اجرا و افتتاح برخی از بیمارستان‌ها در سطح استان اشاره کرد و گفت: بیمارستان کوثر و بیمارستان بانه که فکر می‌کردیم تا پایان امسال به بهره‌برداری نرسد اما خوشبختانه با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در کمتر از چند ماه تکمیل و به بهره‌برداری رسید.

 رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان به اجرای سردرب ورودی بیمارستان توحید به منظور تکریم مراجعین اشاره کرد و اذعان داشت: سطح پژوهکده سلامت و هدایت و مدیریت پروژه‌های باقیمانده 2 تا 5 ماه آینده براساس برنامه‌ریزی صورت گرفته انجام خواهد گرفت.

 وی افزود: تا آخر سال 95 در کل در دانشگاه علوم پزشکی کردستان 7 هزار و 780 پست در استان داشتیم که تا آخر تیروماه سال 96 این آمار را به 9 هزار و 196 ارتقا و برنامه ما رساند این آمار تا آخر امسال به 13 هزار پست است.

 واحدی  به ناوگان های امدادی اشاره کرد و گفت: تعداد 100 آمبولانس و 2 دستگاه کامیون سیار دندان پزشکی که طی چد روز آینده وارد استان می شود آماده ارائه خدمت به مردم استان می باشد.

انتهای پیام/  م ح

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.