آرزوی محقق نشده وزیر ارتباطات/ حفظ حریم خصوصی سیاست مهم دولت است

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: امیدوارم وزیر آینده به حوزه کسب و کار اینترنتی توجه ویژه ای داشته باشد.

آرزوی محقق نشده وزیر ارتباطات/ حفظ حریم خصوص سیاست مهم دولت استبه گزارش خبرنگار حوزه دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمود واعظی ظهر امروز در آیین رونمایی از مرکز شماره 2 دولت و کارپوشه ایرانیان، ایجاد کارپوشه را ظرفیت مورد استفاده و مفید برای تمامی مردم ایران خواند و گفت: هدف کارپوشه انجام سریع و راحت تمامی کارهایی است که مردم با دستگاه های دولتی خواهند داشت.

وی اعلام کرد: هر فرد با یک کد منحصر به فرد می تواند تمامی مدارک خود را در کارپوشه قرار دهد و دستگاه های مختلف نیز به راحتی از این طریق می توانند با مردم تبادل اطلاعات اعم از توصیه ها، اخطارها و ... داشته باشند، از سویی دیگر مردم در هر نقطه از دنیا که باشند امکان دسترسی به مدارکشان فراهم است، اینگونه نیازی به حمل مدارک کاغذی نیست.

واعظی صرفه جویی در وقت را یکی از مهمترین مولفه های کارپوشه ایرانیان عنوان کرد و گفت: نقطه قوت کارپوشه مورد اعتماد بودن مدارکی است که از سوی مراجع مختلف صادر می شود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در ادامه به خدمات دولت الکترونیک که روز گذشته فاز اول به بهره برداری رسید، اشاره و تصریح کرد: تا روز گذشته 51 دستگاه در دولت الکترونیک ارائه خدمت داشتند و تا امروز سه دستگاه دیگر به این مجموعه پیوسته است.

وی افزود: امید میرود استقبال مردم و دستگاه های مختلف کشور برای پیوستن به دولت الکترونیک راه را برای وزارت ارتباطات  در بهره برداری از فاز دوم هموارتر کند.

واعظی با بیان اینکه کارپوشه ایرانیان شبیه به "این باکس" در دنیا است، اظهار داشت: در این کارپوشه تمامی اسناد معتبر بایگانی شده و مردم می توانند در هر زمان از آن استفاده کنند.

وزیر ارتباطات در این مراسم از آرزوهایش نیز سخن گفت و اعلام کرد: استفاده از شبکه اجتماعی بومی با هزنیه اندک وسرعت بالا یکی از آروزهای بنده است، زیرا در دولت بارها اعلام شده است که حریم خصوص مردم باید در شبکه‌های اجتماعی حفظ شود.

وی تاکید کرد: سیاست دولت در شبکه‌های اجتماعی حفظ حریم خصوصی است.

واعظی در پایان به کسب و کار الکترونیکی اشاره کرد و گفت: امیدوارم وزیر آینده به این موضوع توجه ویژه داشته باشد، ایجاد شغل در حوزه کسب و کار الکترونیکی در بستر شبکه ملی اطلاعات می تواند در دستور کار قرار گیرد.

انتهای پیام/

 

تاکید وزیر ارتباطات بر توجه به کسب و کار الکترونیکی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۳۰ ۱۲ مرداد ۱۳۹۶
عالی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۳۰ ۱۲ مرداد ۱۳۹۶
تشکر
Iran (Islamic Republic of)
جواد
۲۱:۴۷ ۱۱ مرداد ۱۳۹۶
تو که سودتو بردی......؟
آخرین اخبار