پس از پايان مراسم تحليف؛

اظهارات سران قوا در اولين نشست خبری مشترک در دولت دوازدهم

اولين نشست خبری مشترک سران قوا بعد از مراسم تحلیف در مجلس شورای اسلامی برگزار شد.

اظهارات سران قوا در اولين نشست خبری مشترک در دولت دوازدهمبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، حجت‌الاسلام و‌المسلمین حسن روحانی رئيس‌جمهور در نشست خبری مشترک سران سه قوه که امروز (شنبه 14 مرداد ماه) بعد از مراسم تحليف در مجلس شورای اسلامی برگزار شد، با حضور در جمع خبرنگاران گفت:از ملت بزرگ و غیور به خاطر حضور و خلق حماسه بزرگشان در انتخابات 29 اردیبهشت تشکر می‌کنم.

رئیس جمهور بیان داشت: از مقام معظم رهبری به خاطر مراسم روز تنفیذ و حمایت‌هایی که در طول 4 سال گذشته از دولت یازدهم داشتند و با تنفیذ نسبت به آرای مردم راه را برای فعالیت دولت دوازدهم هموار کردند سپاسگذاری می‌کنم.

وی افزود: خوشحالم به عرض ملت بزرگوارمان برسانم که ما در طول 4 سال گذشته به بخش بزرگی از وعده‌هایی که در آغاز دوره دولت یازدهم به ملتمان داده بودیم عمل کردیم و موفقیت‌های خوبی را در روابط و سیاست خارجی، خارج کردن کشور از تحریم و قطع‌نامه‌های شورای امنیت بدست آوردیم.

روحانی با بیان این که قبل از 4 سال گذشته ما در تحریم شورای امنیت و سازمان ملل بودیم، اما امروز تحریم شورای امنیتی نداریم افزود: گرچه هنوز تحریم‌هایی وجود دارد و باید با آن‌ها مقابله کنیم اما ارتباطمان با کشورهای جهان بهتر شده است و زمینه برای رشد فعالیت اقتصادی مردم آماده‌تر شده و شاهد ثبات اقتصادی هستیم.

رئیس جمهور اضافه کرد: در طول 4 سال گذشته خودکفایی‌هایی در زمینه‌های کشاورزی، نفت و گاز بدست آورده‌ایم و امروز در گازوئیل و بنزین و گندم واردکننده نیستیم و قدم‌های خوبی را هم در خصوص محصولات دیگر کشاورزی برداشته‌ایم و امیدواریم در دولت دوازدهم بتوانیم وعده‌هایی که به مردم داده‌ایم را اجرایی و عملیاتی کنیم.

وی با بیان اینکه معیشت مردم، رشد اقتصادی، تولید و اشتغال جوانان از مهمترین دغدغه‌های ما است افزود: امیدواریم در پایان 4 سال شاهد پایان یافتن فقر مطلق در جامعه باشیم و نابرابری‌ها را کاهش دهیم و در زمینه سیاست داخلی شاهد اجرای سند حقوق شهروندی باشیم.

روحانی با اشاره به اینکه امیدواریم بین گروه‌های سیاسی اقوام مختلف ایرانی شاهد وحدت و انسجام باشیم افزود: امیدواریم شاهد عدالت در سراسر کشور باشیم و مردم بانشاط تر و با امیدتر نسبت به آینده باشند.

رئیس جمهور تأکید کرد: منطقه ما منطقه بی‌ثبات و نا امنی است تلاش دولت دوازدهم در کنار کشورهای منطقه برای ایجاد ثبات بیشتر خواهد بود.

وی با بیان اینکه ما امروز شاهد ضربه‌های کاری نسبت به تروریست‌ها در منطقه بودیم بیان داشت: علاوه بر این ما شاهد کاهش بی‌ثباتی‌ها در منطقه بودیم و امیدورایم در 4 سال آینده شاهد ثبات بیشتر در منطقه و روابط مستحکم‌تر با همسایگانمان و پایان یافتن برخی اختلاف‌ها و جنگ‌ها که در منطقه داریم باشیم و بتوانیم روابطمان با همه کشورهای دوستمان در سراسر جهان بر مبنای منافع مشترک توسعه دهیم و در نهایت مردم بتوانند با نشاط و معنویت و برادری بیشتر در مسیر سربلندی کشور عزیزشان ایران گام برداریم.

**لاریجانی: مجلس وظیفه خود میداند برای توسعه کشور و رفع بیکاری هر گونه همکاری با دولت دوازدهم داشته باشد

علی لاریجانی در نشست خبری مشترک سران قوا پس از مراسم تحلیف رئیس جمهور دولت دوازدهم اظهار داشت: امروز تحلیف رئیس جمهور منتخب در دوره دوم در مجلس شورای اسلامی بود و حضور بسیار چشمگیر کشورهای مختلف جهان در سطوح بالا در این مراسم بسیار معنادار بود از آمریکای لاتین، اروپا و کشورهای اسلامی منطقه، آسیا و همه قدرت‌های مهم در این اجلاس شرکت کردند و نمایندگانی در سطوح بالا داشتند.

وی افزود: اولین پیام این مسئله این است که احترام به ملت ایران که با رأی بالایی انتخابات ریاست جمهوری را رقم زدند و دنیا با این حضور نشان داد که به ملت ایران احترام می‌گذارد.

لاریجانی تصریح کرد: نکته دوم احترام به نظام مردم سالاری است که این امر پشتوانه‌ای برای نظام جمهوری اسلامی خواهد بود که ملل مختلف با عقاید گوناگون نمایندگان خود را برای این جلسه رسمی اعزام کردند.

رئیس مجلس شورای اسلامی بیان کرد: نکته سوم این است که این امر پشتوانه بزرگی برای دولت دوازدهم خواهد بود که ملت‌های مختلف علاقمندی خود را با همراهی و با این اقدام خود نشان دادند.

وی ادامه داد: فکر می‌کنم فرصت بسیار خوبی برای کشور و دولت فراهم شده که از ظرفیت‌های مختلف ملت برای توسعه و آبادانی استفاده شود و خوشبختانه عزم دولت و ریاست جمهوری در این زمینه جدی است و مجلس شورای اسلامی در این شرایط وظیفه خود می‌داند که برای توسعه و آبادانی کشور و تولید بهتر، رفع بیکاری نهایت همکاری را با دولت جدید داشته باشد و امیدوارم چهار سال آینده توأم با شکوفایی در راستای آبادانی کشور باشد.

**رئیس قوه قضاییه: امیدواریم که هرچه سریعتر رئیس جمهور کابینه را معرفی کند

 آملی لاریجانی رئیس قوه قضاییه در نشست خبری مشترک با سران دیگر قوا اظهار داشت: بعد از انجام مراسم تنفیذ و تحلیف فضای سیاسی کشور وارد مرحله جدیدی شده است .

وی ادامه داد: امیدورایم راهی که برای رئیس جمهور محترم امروز گشوده شد یک فضای جدید برای تلاش و همت مضاعف برای حل مشکلات کشور خصوصا مسائل معیشت مردم، برطرف کردن مشکل بیکاری و ایجاد اشتغال ایجاد شده است.

آملی لاریجانی تأکید کرد: امیدواریم دوقوه دیگر یعنی قوه مقننه و قضاییه کمال همکاری را با دولت داشته باشند و رئیس جمهور هر چه سریعتر دولت جدید را معرفی کند تا مستقر شوند و بتوانند برای چالش‌ها راه‌حلی پیدا کنند.

رئیس دستگاه قضا با بیان این که مهمترین مسئله امروز کشور معیشت و مشکل بیکاری است که رئیس جمهور هم به آن اشاره کرد، ادامه داد: امیدواریم با تلاش مضاعف و کمک همه مردم استعدادها، توانایی‌ها و سرمایه‌هایی که در کشور وجود دارد به کار گرفته شوند و با تکیه به این سرمایه‌ها مشکلات برطرف شوند.

وی با اشاره به اینکه مسائل فرهنگی در کنار مباحث اقتصادی بسیار مهم است همانگونه که در سوگند رئیس جمهور هم مطرح شد، گفت: مسئله ترویج اخلاق و دین جزء این سوگند و مسئولیت‌های کل حاکم و دولت است امیدواریم دولت جدید بیش از پیش به مسائل فرهنگی و ترویج اخلاق و دیانت اهتمام بورزد.

آملی لاریجانی بیان کرد: قوه قضاییه به سهم خود در این مسئله و حل مشکلات اقتصادی همکاری می‌کند ما مطمئنیم که اگر قصد ها خالص و همت‌ها مضاعف بشود حق تعالی پاسخ به این نیات خیر پاسخ می‌دهد.

رئیس دستگاه قضا ادامه داد: همه با وحدت و اتکا به خداوند و تلاش و مجاهدت در راه او می‌توانیم مشکلات را از سر راه برداریم و فضا و وضعیت بهتری برای ملت شریف رقم بزنیم.

 

انتهای پیام /

 

نشست خبری مشترک سران قوا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار