والی هرات حمله تروریستی به مسجد جوادیه هرات را محکوم کرد

محمدآصف رحيمي والي ولايت هرات حمله تروريستي شب گذشته در مسجد جواديه بكر آباد را که منجر به شهادت ۲۹ نفر و زخمی شدن ۶۴ نفر شد كار دشمنان مردم افغانستان دانست و آن را به شدت تقبيح كرد.

والی هرات حمله تروریستی به مسجد جوادیه هرات را محکوم کردبه گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، به گفته‌ی شاهدان عینی، ۴ فرد انتحاری که بدون نقاب و با کفش‌های اسپورت بودند، ابتدا با شلیک گلوله وارد مسجد جوادیه بکرآباد شدند و سپس دو تن از آنان در میان نمازگزاران رفته و خود را منفجر می‌کنند.
در اين حمله تا اكنون ۲۹ تن از نمازگزاران شهيد و ۶۴ نفر دیگر زخمي شده اند.
والي هرات در پيامي اين حمله غير انساني را كار دشمنان مردم افغانستان دانست و بر عاملان آن نفرين فرستاد.
در اين پيام والي هرات آمده است: "دشمنان مردم افغانستان با اجراي اين حمله تروريستي و هدف قرار دادن نمازگزاران در خانه خدا ثابت ساختند كه به هيچ دين و آييني پايبند نيستند و حاضر به انجام هر جنايتي بخاطر رسيدن به اهداف غير انساني و اسلامي خود و بيگانگان ميباشند.
والي هرات تاكيد دارد كه مردم مسلمان و مجاهد هرات، به‌سان مشت واحد در برابر توطئه هاي دشمنان مردم افغانستان خواهند ايستاد و وحدت و يكدلي اسلامي شان‌را به نمايش خواهند گذاشت.
آقاي رحيمي در حاليكه عميق ترين مراتب تسليت و همدردي خود را با خانواده هاي قربانيان و شهدا ابراز کرد به تمام نيروهاي اطلاعاتي، امنيتي و دفاعي دستور داده تا از تمام توان و امكانات خود بخاطر شناسايي، گرفتاري و مجازات مجريان و طراحان اين حمله استفاده نمايند تا درس عبرتي باشد به ساير هراس افگنان.
والي هرات در عين حال ضمن ارجگزاري به تلاش دوكتوران و كارمندان صحي، به مجروحان نيز شفاي عاجل استدعا کرده است.
آخرین آمار حادثه تروریستی مسجد جوادیه هرات ۲۹ شهید و ۶۴ زخمی عنوان شده است.
مهدی حدید مسول کمیته امنیتی شورای ولایتی هرات گفته که وضعت ۱۰ نفر از زخمی های این حادثه تروریستی وخیم گزارش شده و احتمال شهادت این ۱۰ نفر هم وجود دارد.

 

انتهای پیام/

برای اطلاع از آخرین اخبار افغانستان به کانال تلگرامی ما بپیوندید

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار