مثانه‌های ریموتی شاه کلید درمان قطعی بی‌اختیاری ادرار

رئیس انجمن یورو نورولوژی ایران با اشاره به عارضه بی اختیاری ادرار گفت:مثانه ریموتی جدیدترین روش درمان قطعی این عارضه محسوب می‌شود.

مثانه های ریموتی شاه کلید درمان قطعی بی اختیاری ادرارمهری مهراد رئیس انجمن یورونورولوژی ایران ، جراح کلیه و مجاری و فوق تخصص مثانه در گفت و گو با خبرنگار   به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ بااشاره به جدیدترین روش درمان عارضه بی اختیاری ادرار و مثانه عصبی گفت: : در روش درمانی نوینی که در دو فاز آزمایش اولیه و جراحی و درمان نهایی صورت می گیرد ، بیماران مبتلا به  ام اس، سرطان مغز و افرادی که سابقه جراحی های سنگین نخاع ، مغز و کف لگن را دارند در اولویت برای انجام درمان جراحی مثانه عصبی قرار می گیرند.

وی افزود: در افراد مبتلا به این اختلال  سیستم عصبی دیگر قادر به کنترل ادرار در مثانه نبوده و در نتیجه آن، فرد دچار بی اختیاری ادرار یا بی حسی نسبت به هشدار های پری مثانه برای تخلیه به موقع قرار می گیرد .

رئیس انجمن یورونورولوژی ایران با اشاره به چگونگی جراحی مثانه عصبی، گفت : در واقع در طی عمل جراحی دستگاه ویژه ای در قسمتی از نخاع برای تحریک سیستم عصبی مثانه به همراه باطری آن کار گذاری می شود ، دستگاهی که به صورت هوشمند و توسط ریموت عملکرد مثانه را کنترل می کند و درواقع به نوعی یک مثانه ریموتی را با مثانه ای که دچار اختلال یورونورولوژی شده جایگزین می کند .

وی ادامه داد : البته قبل از اقدام به درمان جراحی و کار گذاری دستگاه تحریک سیستم عصبی مثانه، در وهله اول تستی با هزینه تقریبی 7 میلیون ( با احتساب همه تجهیزات ویژه این آزمایش) بر روی بیمار مبتلا به  مثانه عصبی انجام می شود.

رئیس انجمن یورونورولوژی ایران تصریح کرد : در فاز اول ( انجام آزمایش اولیه برای تحریک عصب مثانه ) اگر مثانه به تحریکات عصبی نمونه آزمایش پاسخ مثبت داد، می‌توان روی درمان جراحی و کار گذاری دائمی دستگاه ویژه ریموت دار با عمر باطری 10 ساله در بدن فرد مبتلا برای رهایی از اختلال پیش آمده حساب کرد ، در غیر این صورت حتی انجام این جراحی نیز اثر ندارد زیرا پاسخ ندادن به این آزمایش اولیه به معنای تخریب تمام و کمال سیستم عصبی مثانه است. 

این فوق تخصص مثانه و جراح مجاری تصریح کرد : اختلالات یورونورولوژی فقط در نوزادان می تواند به عنوان بیماری مستقل با ریشه مادر زادی بروز کند  و خال های رنگی در پایین ستون فقرات نوزاد، کلاف مویی در قسمت کمر نوزاد یا توده های پوستی مهمترین علائم هشدار  دهنده ابتلا به  مثانه عصبی محسوب شده که باید در همان ابتدای زندگی درمان و جراحی نخاع بر روی نوزاد انجام شود .

مهراد در ادامه با تاکید بر ضرورت کنترل قند خون و توجه به عوارض حوادث ترومایی و بیماریهای مزمن و بدخیم مغز و ستون فقرات گفت: در حال حاضر برگزاری کنفرانس های آموزشی ادواری ( هر یک الی 3 ماه در میان برای متخصصین و پزشکان حوزه کلیه و مجاری) برای توسعه شیوه نوین درمان مثانه عصبی در راس اولویت های انجمن یورونورولوژی قرار دارد زیرا همچنان بسیاری از پزشکان نسبت به این عارضه و روش های درمانی پیش رفته آن آگاهی کافی ندارند و این روش درمانی فعلا در مراکز درمانی دولتی آنطور که باید و شاید مطرح نشده است .

انتهای پیام /

جدیدترین درمان قطعی بی اختیاری ادراری

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار